Hulp CPAP data Löwenstein Prisma

1
Dag allemaal,

Ik ben dit jaar gediagnosticeerd met milde slaapapneu. Om dit te behandelen heb ik een Löwenstein Prisma Soft CPAP apparaat in bruikleen gekregen. Dit is een CPAP en dus geen APAP. Er is geen titratiestudie geweest. In plaats daarvan is het apparaat op een vaste druk van 8 ingesteld (geen idee waarom 8 ). Het slapen met de CPAP is vanaf het begin prima gegaan; geen moeite met claustrofobie of uitademen tegen de druk. Ik merkte echter dat ik me met een druk van 8 niet beter voelde, ondanks een gerapporteerde AHI van 0 of 1 (het apparaat geeft heel weinig data). Ik ben daarom gaan kijken of ik zelf inzicht kon krijgen in meer data. Het apparaat is niet compitabel met OSCAR, maar ik heb het programma Prisma TS gevonden waarmee ik mijn SD kaart kan uitlezen en een ademflowgrafiek kan zien. Is er iemand op dit forum bereid om Prisma TS te installeren en mij te helpen met het interpreteren van de data? Ik vind het met screenshots lastig om een goed beeld van de hele nacht te geven. Ik zou dan mn bestandje door kunnen sturen, zodat jullie zelf in het programma kunnen kijken!
De Prisma TS software is hier te vinden: http://www.apneaboard.com/forums/Thread ... hines-only

Re: Hulp CPAP data Löwenstein Prisma

2
Hoi Freek, ik heb het programma geïnstalleerd en wil wel met je meekijken. Bedankt voor de link komt mij hopelijk goed van pas bij het uitlezen van Prisma Löwenstein apparatuur bij mijn werk voor de ApneuVereniging.

Ik stuur je een bericht per mail met mijn mailadres.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar