Frits68
Geregistreerde gebruiker
Geregistreerde gebruiker

Voorwaarden Inspire - electrische zenuwstimulatie

Ik zit momenteel in het traject voor de Inspire. 21-8 volgt slaapendoscopie en daarna volgt advies (verder voldoe ik aan alle voorwaarden). De ingreep zit nu dus in het basispakket, maar dat betekent nog niet dat het eenvoudig is om er voor in aanmerking te komen, dus zal voorbehouden blijven aan een kleine groep apneu patiënten.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de voorwaarden leek het me goed om deze even in een apart item hier neer te zetten.

er zijn strenge criteria voor de Inspire operatie (omdat deze 25.000 euro kost, inmiddels 30.000 euro, RuudJ):
- AHI tussen 30 en 50. (nu inmiddels 20 en 50, RuudJ)
- niet kunnen verdragen CPAP of onvoldoende effect

- BMI lager dan 32
- geen positie afhankelijke OSAS
- niet meer dan 25% centrale apneu.
- bij slaapendoscopie geen volledige draaiende afsluiting luchtwegen geconstateerd

Een onafhankelijk multidisciplair slaapteam geeft vervolgens advies en bij positief advies moet dit nog aan de zorgverzekeraar voorgelegd worden voor definitief akkoord (ivm beschikbare budget etc).
Dus ook al zit de ingreep nu in de basisverzekering, deze blijf voorbehouden aan een kleine groep apneupatienten.

Hier nog even voor de liefhebber een link naar het volledige rapport van het Zorginstituut.

Frits
modedit RM: titel aangepast, link werkend gemaakt
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP
RuudJ
Moderator
Moderator

Re: Voorwaarden Inspire

Hier een link naar Editie.NL waar een filmpje over de Inspire wordt getoond. Met dank aan Hans Spindelaar.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.
Frits68
Geregistreerde gebruiker
Geregistreerde gebruiker

Ah, mooi! Kijk, zo krijgen we steeds meer nuttige info!
In het filmpje wordt Fer Verreij geïnterviewd, ik heb van hem ook nog info gekregen. Hij is erg tevreden met de behandeling.
In 1 van de laatste apneu magazines staat een interview met hem, misschien nog terug te vinden?

Frits
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP
Jools

Spannend, Frits! Ik hoop echt dat dit hem gaat worden voor jou.

Succes!
Julius

Terug naar “Inspire”