Vermoeden UARS. Waar WatchPAT aankopen?

1
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier op het forum.
Zoals de titel vermeldt, vermoed ik dat ik mogelijk UARS heb. Kort overzicht van mijn situatie:
  • 26 jaar, man
  • 8 jaar chronisch vermoeid
  • ondergewicht
  • tandenknarsen van kinds af aan, enkel 's nachts
  • altijd koude handen en voeten
  • tandafdrukken aan zijkant van tong
  • slaaponderzoek aan Belgische universiteit zonder uitkomst
Ik zou de mogelijkheid van UARS graag testen. Ik heb al besloten dat ik de WatchPAT de beste optie vind (en zelf thuis uitgevoerd).
Wat is de beste plaats om deze te kopen? Ik begrijp dat er een bevoegd tussenpersoon nodig is? Krijg ik steeds toegang tot alle data?

Heeft iemand hier succesvol de WatchPAT gebruikt voor de diagnose van UARS, en daarna een verbeterde levenskwaliteit ervaren?

Alvast bedankt!

Re: Vermoeden UARS. Waar WatchPAT aankopen?

2
De WatchPAT kent twee sporen:

* Watchpat 200 / 200U / 300: Het horloge is herbruikbaar, de vingerhoedjes niet. Je huurt het geheel (in Nederland bijv via Somnoclinic (*) voor 375 euro) en stuurt het weer terug

* Watchpat ONE, vingerhoed en horloge zijn 1 geheel het horloge is niet herbruikbaar. Alle data wordt via Bluetooth naar hun smartphone applicatie gestuurd. Het geheel is na 1 nacht gebruiken e-waste. Het is niet bekend of de WatchPAT One in Nederland of Belgie te koop is.

Het slaaponderzoek wordt verwerkt door Itamar, daar komt een PDF rapport uit. Dat rapport ziet er zo uit:

Als het er anders uitziet dan heb je de vereenvoudigde "kinderversie" gekregen, en zal je moeten vragen naar het "volledige zzzPAT rapport."

(*) Somnoclinic is een louche tent, niet in hun verkooppraatjes trappen voor snurkbeugels etc. Het is niet erg om met WatchPATs met hen in zee te gaan omdat de verwerking door Itamar wordt gedaan, dus ze kunnen het niet verknoeien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Vermoeden UARS. Waar WatchPAT aankopen?

3
Dag PLP, bedankt voor de duidelijke info! Bij somnoclinic in België staat de prijs momenteel als €475 aangegeven. Waarschijnlijk zit de "gratis consulatie" daar ook in verrekend...
persluchtpiraat schreef: 16 sep 2022, 00:20 (*) Somnoclinic is een louche tent
Na wat rondneuzen op hun site had ik inderdaad geen goede indruk, maar bedankt voor de waarschuwing! :)

Zo, dan kan ik verder. Ik laat zeker nog horen hoe dit alles verloopt.