camperen met cpap

1
Hai allemaal,

ik stuitte op het apneuforum tijdens mijn zoektocht naar meer informatie over mijn cpap.
Komende week ga ik camperen en heb geen elektriciteit. Er zullen velen met mij zijn die dit doen.
Hoe lossen jullie dit op? Ik heb geprobeerd in het forum ervaringen en oplossingen te vinden maar zag door de bomen het bos niet meer.
Mijn cpap is de philips dream station.

groeten Gijs

Re: camperen met cpap

2
De Dreamstation accepteert met een geschikte kabel gewoon 12 volt van de auto. Dus als u bij een auto staat kan u daar de accu van gebruiken. Het is wel handig als er wat met de auto gereden wordt zodat de accu niet te ver ontladen raakt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: camperen met cpap

3
Tip, gebruik dan geen bevochtiger en verwarmde slang, deze trekken de accu sneller leeg. Eventueel beide op stand 0 en uit, gevuld met water.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: camperen met cpap

4
dank voor de reactie. Ik ga op Vlieland staan en heb geen auto.
Ik ben aan het zoeken naar een power station oid, maar in Nederland lijken ze moeilijk te krijgen met voldoende Watt.
Iemand die weet waar je in NL zoiets kan vinden?

Re: camperen met cpap

6
Hallo Gijs,
Ik heb een dreamstation met bevochtiger en die heb ik aangesloten op een Honda agregaat die voldoende stroom levert en 8 uur blijft lopen op euro 95.
In Tsjechie ,7 nachten geslapen zonder problemen.
Je moet wel rekening houden met het geluid van het agregaat ,als je die verder van je weg kunt zetten met een verlengkabel gaat het perfect.

Groeten,
FritsG.