Last van de luchtstroom

1
Mijn partner gebruikt sinds een jaar een CPAP apparaat.
Ik werd regelmatig ’s nachts gestoord in mijn slaap door de uitstromende (koude) lucht.

Ik heb daar een oplossing voor gemaakt, die voor ons goed werkt.
Ik heb geen last meer van de luchtstroom, en de oplossing is eenvoudig en simpel in gebruik.

Het is een stukje doorzichtig perspex van ongeveer 35 x 60 cm, met aan het eind van de lange zijde een stukje perspex er dwars op, waardoor het overeind blijft staan. Dat zet ik 's nachts tussen onze kussens.
Zie foto.



Geïnteresseerden kunnen contact met me opnemen.
Wellicht is dit een idee voor andere partner van een CPAP gebruiker?
Laatst gewijzigd door JanvR op 01 nov 2018, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Last van de luchtstroom

2
Het probleem is eenvoudiger bij de bron op te lossen door een klein stukje wasemkap-filter op het uitstroom-roostertje te plaatsen.

Welk masker heeft u?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Last van de luchtstroom

3
Mijn partner heeft een Resmed Airfit N20 Neusmasker.
Het probleem oplossen bij de bron staat me wel aan.
Maar...
Het roostertje is al erg fijnmazig.
Daar nog wat opplakken wordt erg lastig.
Ik ga wel eens puzzelen of me dat lukt.

Re: Last van de luchtstroom

4
door persluchtpiraat » 01 nov 2018 -13:42
Het probleem is eenvoudiger bij de bron op te lossen door een klein stukje wasemkap-filter op het uitstroom-roostertje te plaatsen.
We hebben jouw oplossing toegepast, en het werkt als een tierelier! Ons eigen schotje is nu weg. Bedankt voor de tip!

Re: Last van de luchtstroom

5
Geweldig! Ik heb zelf dit knutselwerk gedaan op een F&P Simplus, die origineel geen mogelijkheid had voor het plaatsen van een verstrooifilter. Benodigdheden: 2-secondenlijm, en de zgn. "KAM" drukknopen (op eBay uit China) en wasemkapfilter.

Hier zijn de plaatjes:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i