Hallo, Ik denk dat slaapapneu dodelijk kan zijn als het ernstig is en onbehandeld.
Zelf heb ik ondanks dat ik onder behandeling ben ademstilstanden waardoor ik in 2007 een zuurstof tekort heb gehad
met als gevolg een herseninfarct en dus in het ziekenhuis beland.
Heb nog geluk gehad dat er na 5 dagen een redelijk herstel heeft plaats gevonden en nu nog een beetje aan kan klungelen.
Daarna in 2013 een Bimax gehad met wel resultaat maar niet genoeg en nog steeds ademstops en nu bezig om te kijken of
tongstimulatie een optie kan zijn. Het is echt niet fijn om te weten dat bij een ademstop nog steeds het risico voor nog een herseninfart of
nog ergere zaken kunnen plaatsvinden. Doodgaan is er 1 van maar erger lijkt het mij na een herseninfart niets of weinig meer te kunnen doen
en alleen maar op bed te liggen of een rolstoel te zitten.
Gelukkig denk ik hier niet steeds over na maar al met al zet ik dit hier neer om anderen wakker te schudden dat slaapapneu beslist gevaarlijk kan zijn en zelfs dodelijk. Dus mensen heb je slaapapneu laat je dan behandelen en neem het serieus en doe net als ik als men zegt niets voor je meer te kunnen doen om alles op alles te zetten en toch een oplossing te vinden. Voor mijn herseninfart (14 dag ervoor) kreeg ik te horen dat men mij niet verder kon helpen en kreeg ik ook geen verwijzing naar andere slaapcentra die mogelijk andere behandelingen kondenbieden.
U begrijpt dat ik in het ziekenhuis ten tijde van het herseninfarct daar goed over na heb gedacht en heb later gelukkig goede en deskundige artsen gevonden die samen met mij van alles hebben geprobeerd om verbetering te krijgen en dat is deels gelukt maar nu blijft voor mij alleen nog de tongstimulatie als eerste en trachomi als laatste optie over. Dankbaar ben ik voor deze artsen die samen met mij ervoor zijn gegaan en zelf ook teleurgesteld waren als het resultaat niet was zoals we hadden gehoopt. Medemenselijkheid is ook een groot goed en daarnaast kan jezelf er positief aan meewerken door ook empathisch naar de artsen te zijn en reëel naar mogelijkheden te kijken, verwacht geen wonderen want zij zijn ook mens en ook niet altijd perfect. Draag zelf ook je steentje bij door goed door te vragen en ook risico's te benoemen.