slotjesbeugel en neusmasker cpap

1
Waarschijnlijk krijg ik over een aantal maanden een slotjesbeugel als voorbereiding op een bimaxillaire osteotomie.
Ik gebruik nu een cpap met een neusmasker.
Ik vraag me nu af hoe (on)comfortabel het is, de combinatie van slotjesbeugel met een neusmasker. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes, Hade

Re: slotjesbeugel en neusmasker cpap

3
Alhoewel ik me besef dat dit een oude post is, wil ik hier toch even op reageren. Ik slaap nu meer dan een jaar met een slotjesbeugel en een neusmasker. Geen goede combinatie wat mij betreft. Ik kan door de beugel mijn mond niet goed sluitend houden ( dat kon ik voorheen ook al niet ), dit is door de beugel dus toegenomen met als gevolg dat veel lucht van de cpap door mijn mond verdwijnt. Af en toe probeer ik weer het fullface masker, waar ik zelf slecht tegen kan.

Als het goed is wordt ik over een aantal maanden geopereerd en gaat het daarna beter. Ook voor mijn partner, want laten we wel wezen, ook voor de partners valt het allemaal niet mee.

Groeten Bergitha ( voorheen itta, maar kan gegevens niet terugvinden of alles moet verwijderd zijn )

Re: slotjesbeugel en neusmasker cpap

4
bergitha schreef:Als het goed is wordt ik over een aantal maanden geopereerd en gaat het daarna beter.
Hoi Bergitha,

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de reden is van de bimax? Ikzelf heb deze operatie afgelopen oktober gehad. Echter hoefde ik niet te beugelen, dus scheelde een hoop tijd.

Re: slotjesbeugel en neusmasker cpap

5
De operatie is nodig om mijn onderkaak naar voren te zetten. Ik heb een behoorlijke overbeet en men is er van overtuigd dat mijn kaakstand de oorzaak is van mijn apneu. Mijn gebit was dusdanig slecht dat dit een must was, volgende week als het goed is laatste controle en dan volgt de evaluatie en kom ik op de wachtlijst bij de kaakchirurg. Na de operatie nog 8 tot 10 maanden beugel. Ben wel benieuwd of de operatie heeft gebracht wat je er van verwachtte Dirk en viel het allemaal mee of tegen ? ( misschien heb je wel ergens een thread met je ervaringen, dan zou ik die graag lezen )

Groet, Bergitha

Re: slotjesbeugel en neusmasker cpap

6
Hoi Bergitha,

Als je op de naam (blauw gekleurd) van Dirk1985 klikt, dan ga je naar zijn berichten. Je kunt daar zijn verhalen vinden over zijn UPPP operatie en ook over de Bimax operatie en het vervolg.

Dit was zijn voorstel bericht.
http://forum.apneuvereniging.nl/viewtop ... 537#p73537

Succes

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar