snurken jullie nog ?

1
Hoi,

snurken jullie nog ?

ik heb sinds 2½ maand een CPAP met neusmasker (zie onderschrift) en was in de veronderstelling dat ik dan helemaal niet meer zou snurken. Maar dat doe ik toch af en toe nog wel. (hoor ik dan zelf of mijn partner geeft aan dat ik gesnurkt heb). Het is wel héééél veel minder geworden, maar het gebeurt dus nog wel. Is dat normaal ?

bedankt alvast voor jullie antwoorden en groetjes, Saskia
AHI was 15 (onbehandeld) / Sinds juli 2018: CPAP Philips Respironics Dreamstation 1, vaste druk 7.5 met C-Flex+ 1, Neusmasker F&P Eson 2 / AHI 1,23 + RERA index 1,2 (gemiddeld afgelopen jaar)

Re: snurken jullie nog ?

3
Ik ook soms. Niet meer iedere nacht gelukkig.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: snurken jullie nog ?

4
Beste Saskia,

je ben nog maar net begonnen met je behandeling. Het kan dus betekenen dat je druk nog te laag staat ingesteld. Maar dit zou je kunnen, of laten, uitlezen.
Is je ahi normaal dan kan dit snurken niet direct kwaad. Iedereen snurkt wel eens.

Re: snurken jullie nog ?

5
Volgens mij niet, volgens mijn vrouw wel.

Wat vaak ook als hinderlijk wordt ervaren, meestal door de partner dan, zijn de geluiden die geproduceerd worden door het ontsnappen van lucht tussen de lippen door bij een gesloten mond. {ondanks het dragen van een kinband of zelfs 2 Kinbanden.}

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: snurken jullie nog ?

6
Hoi.

Ok. Ik had begrepen dat als de druk goed is je helemaal niet meer kúnt snurken. Maar dat is dus wel zo.
De druk zou goed moeten zijn denk ik, want mijn AHI is gemiddeld 1.1

groet, Saskia
AHI was 15 (onbehandeld) / Sinds juli 2018: CPAP Philips Respironics Dreamstation 1, vaste druk 7.5 met C-Flex+ 1, Neusmasker F&P Eson 2 / AHI 1,23 + RERA index 1,2 (gemiddeld afgelopen jaar)

Re: snurken jullie nog ?

7
Saskia, vaak helpt een kleine druk verhoging al om het snurken tegen te gaan.

Je kunt ook eens de c-flex op stand 2 proberen.

Niet gelijktijdig want anders weet je niet wat geholpen heeft, als het snurken over is.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: snurken jullie nog ?

8
ok Ruud, dank je. Dat ga ik proberen (C-flex aanpassen). Maar eerst de goede stand voor de bevochtiger en mijn verwarmde slang vinden.
AHI was 15 (onbehandeld) / Sinds juli 2018: CPAP Philips Respironics Dreamstation 1, vaste druk 7.5 met C-Flex+ 1, Neusmasker F&P Eson 2 / AHI 1,23 + RERA index 1,2 (gemiddeld afgelopen jaar)