The Smart Nora

1
Zojuist op een Amerikaanse web site dit product bekeken.

Ik heb er zo mijn bedenkingen bij, maar het filmpje is hier en daar tamelijk grappig ;)
Ik zou het toch even bekijken, als ik jullie was. En dan commentaar geven graag. Wetenschappelijk dan wel pseudo-wetenschappelijk of gewoon ervaringsdeskundig; het maakt niet uit.

https://newatlas.com/deals/smart-nora-c ... ng-device/

Oh, en kijk het filmpje helemaal tot het eind...


Happy snoring!
Was alles maar van hout...
--------------------------------
ResMed AirSense 10, ResMed AirTouch F20, ResMed AirFit N20

Re: The Smart Nora

2
De eerste reactie komt van mij zelf, na het nodige speurwerk op het internet.

Het blijkt nu dat het apparaat al minstens 2 jaar bestaat en ik stuitte op navolgende review (in het Engels).

https://www.pcmag.com/review/356228/smart-nora

Het klonk al een beetje als 'te mooi om waar te zijn'...
Ik was al wat gealarmeerd door het feit dat het apparaat werkt d.m.v. een microfoon die het snurkgeluid moet oppikken. Dat betekent volgens mij dat zodra de puberzoon van de buren zijn brommer start, jouw kussen omhoog gaat. Om maar wat te noemen.
En dan het grootste probleem: een gemiddelde apneu begint zover ik weet hoegenaamd niet met een snurk, maar met een ademstop. Pas daarna komt eventueel een snurk. Het apparaat zal mijns inziens dus geen enkel nuttig effect hebben tegen apneus...
Was alles maar van hout...
--------------------------------
ResMed AirSense 10, ResMed AirTouch F20, ResMed AirFit N20

Re: The Smart Nora

3
Dat is ook het probleem. Onbehandeld zal een apneuer vaak snurken, maar dat hoeft niet persé het geval te zijn. Met een behandeling snurk je in feite niet meer en zal het kussen dus niets doen. Tenzij jouw eventuele partner ook snurkt (of in ons geval de hond in zijn mand in onze slaapkamer :') ) dan zou het opblaaskussen daarop kunnen reageren. Dan nog zou het een uitkomst zijn, als dit kussen je dwingt om op je zij te draaien, zodat de luchtweg vermoedelijk open schiet. Maar daar zal dit opblaas systeem onvoldoende kracht voor produceren. Je hoofd is in slapende toestand ook erg zwaar. Dus kortom geldklopperij..... :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: voor het helpen bij apneu. Misschien als je alleen snurkt en geen apneu hebt!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar