Re: Een prestatie

101
Ik heb al aangegeven dat we een uur te vroeg wisten dat we naar barcalona gingen. Daar nu de uitleg over,p.

Half Juli maakte mijn vrouw zich op om een tweede nachtdienst in te gaan. Ze riep me vanaf het toilet en toen ik bij haar kwam, viel ze flauw. Ik kon haar gelukkig opvangen. Ik heb haar neergelegd. Toen ze weer bij was heb ik (moest van haar) eerst haar werk gebeld dat ze niet kwam en vervolgens de hap. Deze hebben we toen bezocht, maar er kwam niets uit. Bij thuiskomst kreeg ze allemaal rode uitslag. Weer gebeld en er werd gedacht aan een alergische reactie.

Mentaal is ze toen ook ingestort. De muur was letterlijk bereikt. Omdat ze hier bij de vakantie nog steeds last van had, heeft ze conract met surprise me opgenomen om voor haar de (te hoge) spanning weg te nemen. Ze had dit gedeeld met een vriendin van onze dochter, wiens moeder het per onfeluk een uur te vroeg aan de rest van ons verklapte. Vlucht en hotel wisten we pas op schiphol!

De maandag is ze naar onze huisarts geweest en is er bloed afgenomen. Hieruit bleek dat de bezinkingswaarden te hoog waren, deze moeten onder de 20 zijn maar was boven de 60. Een paar weken later bleek deze wel gezakt (40), maar nog steeds te hoog.
Weer een paar weken later was ie weer gestegen, zelfs hoger dan de eerste meting, 67.

Onze huisarts stuurde haar door naar de internist. Bij zijn meting was het zelfs nog hoger (69).
Er zijn een aantal onderzoeken gedaan, longfotos, buikecho, ct-scan, allen met goed resultaat.
Intussen ook weer een bloedcheck, nu ook op eiwitten, en er bleek er 1 te pieken. Dit kon een eenmalige actie zijn , maar toch heeft de internist besloten een bot en beenmerg punctie te doen.

En nu? Afgelopen dinsdag kregen we hiervan de uitslag...... geen leuke. Ze heeft de ziekte van Kahler, een vorm van beenmerg-kanker. Die is in principe ongeneeslijk, maar ze kan er wel oud mee worden. Als de behandeling aanslaat en de kahler in remise gaat. Het kan dan zelfs 10 jaar weg blijven.

Morgen het eerste consult bij de hematoloog.

Pffff, gelukt, ik kon het opschrijven.

Haar werkgever is top, vanaf het begin, sinds ze in Juli thuis kwam te zitten alleen maar de juiste support. Hoe anders dan mijn eigen ervaringen toen ik uitviel. En mij; huidige werkgever? Ook helemaal super. Ik wordt ontlast, er wordt vanalles geregeld zodat ik, als het nodig is bij wijze van 3 maanden thuis kan zijn.

En mn contract wordt verlengd, (die signalen had ik al eerder) dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken.

Maar nu eerst morgen....

Re: Een prestatie

102
Hallo Patrick, een heel verhaal met een zorgelijk uiteinde.

Ik wens jullie en vooral je vrouw veel sterkte toe. Laten we hopen dat het allemaal goed gaat komen en dat het proces tot stilstand komt.

Bedankt voor je update.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een prestatie

103
Hallo Patrick,

Dat jij jouw verhaal hier met ons wilde delen... wat goed van jou.
Het is een mooie beschrijving, maar ook een verhaal met een heftig staartje.
Net als Ruud wens ik jullie het allerbeste toe.

Ik weet uit eigen ervaring dat het wegschrijven van dingen en gevoelens waar je mee zit goed kan helpen.
Hopelijk voelde jij met jouw verhaal op te schrijven ook enige verlichting.

Houdoe voor jullie beiden.

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Een prestatie

104
Jeetje, heel erg veel gebeurd inderdaad. Mooie vakantie, fijne nieuwe baan maar ook het slechte nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit pad en duim mee dat de behandeling aanslaat.


Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Een prestatie

105
Ik kan momenteel niet in slaap komen, enorme neusverkoudheid, waardoor ik niet kan ademen door de neus en dus niet met de pap kan slapen....

Allereerst al het goede voor het nieuwe jaar voor iedereen!

We zijn inmiddels weer een jaar verder en ik besef dat ik te weinig op het forum ben geweest. Voornamelijk omdat ik geen vragen heb en er niet heel veel is veranderd in mijn/onze situatie.

Ik heb nog steeds die toffe baan en groei daarin weer verder (mag me tegenwoordig senior noemen.... 8) )

Wat de kahler bij mijn vrouw betreft, die doet ook niet veel (gelukkig), het is nog steeds sluimerend, en we hopen dat het dat ook blijft doen. Volgende week weer naar de hematoloog, dus toch weer even spanning.

Overigens heeft ze nu wel een andere baan, als donor assistent bij de bloedbank. Geen weekeinden meer, geen feestdagen en belangrijker, minder zwaar dan haar vorige baan als ziekenverzorgende (niv 3) op een tva afdeling. Salaris is nagenoeg hetzelfde...

Als er weer meer is, meld ik mij.

Patrick