Re: Een prestatie

21
Fonsjo schreef:Ik kon helaas niet beginnen. Heb vandaag les gehad in het grimeren van wonden om LOTUSslachtoffer te zijn.
LOTUSslachtoffer.....
Goeie smoes :!:
Hoef je tenminste niet hier op het forum te bekennen dat je een kluns bent met klussen in huis. :mrgreen:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Een prestatie

23
Dat je een kluns bent met klussen? :mrgreen:
(Nou, Menno, zo kan ie wel weer. :evil: )
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Een prestatie

26
Zonet mn twee jaarlijkse fundis foto gehad.

Zie nu dus nog erg wazig.(ach, past bij me, ben toch een wazig type :D )

Heb zelf ook even de fotos mogen zien, ziet er erg interessant uit, de oogzenuw was goed zichtbaar.

Ook heb ik weer iets raars, bij mijn linkeroog was een moedervlek te zien in het oog.

Kon geen kwaad zei degene die de foto nam, maar hield een slag om de arm, de oogarts weet moet dat beoordelen.
Ben wel blij met het druilerige weer. Is het licht niet zo fel :wink:

Re: Een prestatie

28
Eindelijk na twee weken weer de puf en tijd gehad om te gaan lopen. Weer onder begeleiding van mn zoon het rondje gedaan. 6,5 km, schoon aan de haak. Alleen jammer van de regen. Ach een beetje vocht smelt ik niet van, ben niet van suiker....

Re: Een prestatie

29
Netjes!

Ik was vandaag bij mijn vriendin en samen hebben we de 10 km aangetikt. Wandelend weliswaar maar ik ben er toch blij mee.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Een prestatie

31
bprosman schreef:Geocaching vroeger met de kinderen veel gedaan.
Er is altijd wel een "schat" te vinden , soms zelfs in je eigen woonwijk.

http://www.geocaching.nl/index/

Groeten, Bram
En zeg maar eens tegen kinderen dat we gaan schatzoeken. Vinden ze geweldig! Ik zou wel een GPS nemen die zijn nauwkeuriger. En een cache kan klein zijn.....

Re: Een prestatie

34
Vanmorgen weer lekker gelopen. Mijn vierde tijd sinds ik runkeeper gebruik!

Was niet te warm, dus goed te doen. Onder begeleiding van mn zoon op de fiets weer lekker gelopen.
Daarna gedouched en snel boodschappen gedaan, want de verjaardag van mn nichtje, die gisteren jarig was werd gevierd.

Ik merkte dat ik al aardig energie gebruikt had, begon op een gegeven moment toch flink te gapen. Gelukkig weet iedereen van de apneu, dus het was snel uitgelegd!

Desalniettemin, ik ben blij dat ik weer heb gelopen.

Morgen vaderdag. Dagje uit in arnhem, openlucht museum. Betekend de hele dag lopen. En dus calorieen verbranden....

Re: Een prestatie

35
Zoals gisteren gezegd, vandaag op pad gegaan naar het openlucht museum. Was een prima dag, ondanks die ene bui, die bijna een uur duurde, een heerlijke dag gehad met familie. Tijdens die bui hebben we trouwens onze lunch verorbert en werden we vervolgens vermaakt door een berg eenden die hoopten een graantje mee te pikken.

Het is jaren geleden dat ik voor het laatst daar was. Volgens mij zelfs toen ik nog op de lagere school zat, dus meer dan dertig jaar geleden!

Ontdekt dat er een brouwerij zit, met een erg lekker biertje! (Nee, ik heb slechts een slok geproefd, in de brouwerij zelf. Wel heb ik een fles mee genomen om die hier thuis op mn gemak te drinken.

Toch ook weer wat geleerd over trams. Er was ook een of andere beurs over trams en bussen. En modelbouw.

Was trouwens ook al een tijd geleden dat ik in de tram zat!

Nu, ben ik moe, maar toch minder moe dan anders. Ondanks het vele wandelen was de dag niet gejaagd en inspannend....zelfs die drie pijlen die ik daar schoot hebben niet gedaan....ok, drie pijlen is wel erg weinig, ik moet echt zo ongeveer een uur intensief schieten wil ik er iets van merken.....

Wel moe, het is immers toch een reis van een uur, ruim een uur daarheen en datzelfde dus terug...maar niet super moe.
Misschien slaap ik zelfs beter dan de rest van de week! Immers, een ontspannen dag helpt voor een goede nachtrust! Ik ga het zien.

Oh, en de museumjaarkaart is ook aangeschaft, nu kan ik eindelijk ook naar de nachtwacht, altijd al gewild, maar ja, straks bevalt het museum me niet, en dan is het zonde geld, nu kan ik makkelijk een uurtje en als het niet bevalt weer weg!

Re: Een prestatie

37
Vanmorgen weer op pad gegaan voor mijn rondje. Alleen dit keer.

Misschien was dat de reden, maar ik denk eerder de slechte nachten die ik de afgelopen dagen heb gehad, maar ik heb zelfs een stuk gewandekd, wat de eerste keer was. Natuurlijk heb ik daar wel weer gebruik van gemaakt om te kijken hoe snel mijn hartslag zich hersteld, en na 5 minuten was deze gezakt van 160 naar 128.
Nog niet wat ik had gehoopt, 110, maar voorlopig dichtbij genoeg.

De slechte nachten waar ik het over had was met name gisteren, toen ik een ahi van 7,5 had. Ik heb zelfs om half vijf mn masker afgedaan omdat mn pap, ondanks dat ik wakker was, druk bleef maken!

Zonet heb ik mn stick weer in sleapyhead gezet en zag dat het deze week, vanaf woensdag niet onder de 3 is geweest, met als uitschieter dus de 7,5 van gisteren.

En elke dag had ik meerdere apneus, en hypopneus. Meer dan jormaal!

Heb ik misschien iets onder de leden? Zou kunnen. Gelukkig, was ie vannacht maar 3,5.... En dat terwijl ik vorige week een ahi had van 0,6...

Het kan dus nog steeds op en neer gaan. En alshet zo is wat ik denk, heb ik dus iets van een griepje oid wat zn kop aan het opsteken is...we zullen zien!

Re: Een prestatie

38
Na een week rust (vorige week niet gelopen vanwege warmte en drukte, zonet maar weer gaan lopen. Vandaag begonnen met begeleiding van mn zoon, maar die had er toch niet echt zin in, dus is hij op ongeveer een kwart terug naar huis gegaan.

Vandaag een soort van interval gedaan met regelmatig wandelen tussendoor. Ik merkte dat mn hartslag regelmatig tegen de 100% aan zat, dus op die momenten een wandelpauze ingelast.

Het herstel was wel erg goed, binnen twee minuten van 166 naar 134 slagen per minuut, dus dat gaat de goede kant op!

Ik voel ne nu ook wat fitter dan na een rondje continue lopen. Is ook logisch, minder inspanning, dus minder uitputting.

Ik denk dat ik dit vaker ga doen. Dan kan ik ook meer van de omgeving genieten :wink:

Re: Een prestatie

39
Omdat ik nu toch een paar weken, wel 2, vrij ben, ben ik in plaats van zaterdag of zondag, nu vanmorgen gaan lopen. Ik ben niet vanuit huis gestart, maar ben eerst met de auto naar 'het meer' gereden om daar mn rondje te doen, een rondje meer dus.

Omdat het rondje iets te kort is, 4,4 km, heb ik het uitgebreidt met een stuk van de cooperbaan. Bij elkaar dus 5,5 km.

Onder begeleiding van zoon op step (kanjer, heeft het helemaal volgehouden), gelopen. Drie keer een kort stukje gewandeld, bij het oversteken en omdat ik vond dat het mocht.

Heerlijk gelopen, lekker weer. Iets korter dan mn andere rondjes, maar toch niet verkeerd!

Re: Een prestatie

40
Omdat het anders saai wordt, ga ik hier ook andere dingen plaatsen behalve het lopen.

Ik heb vakantie. Twee weken heerlijk vrij en doen waar ik zin in heb....zou je denken.

Natuurlijk heb ik een gezin waar ik rekening mee moet houden, mn kinderen willen immers ook leuke dingen doen, en er zijn toch ook die klusjes.

Weg gaan zat er niet in, ik heb immers binnen een paar weken en het eigen risico van vorig jaar en het eigen risico van dit jaar moeten ophoesten. En daarnaast ook die rekening van de advocaat!

Om weg te gaan was er dus niet veel geld over, ook omdat de computer het aan het opgeven was en als programmeur ben ik er van afhankelijk, dus die moest ik tussendoor ook nog vervangen. Nee, vakantie buitenshuis zat er niet in. Volgend jaar maar weer.

We hebben een paar weken geleden bij het openluchtmuseum museumjaarkaarten gekocht, en gisteren hebben we daar dus voor het eerst gebruik van gemaakt.

Mn zoon is een echte dinoliefhebber en kenner, dus Naturalis, wat toch vrij dicht in de buurt ligt zat op het schema.

Altijd geweldig om tussen de versteende resten van die diererond te struinen, maar ook de rest van de meer moderne natuur is en blijft interessant!

Vandaag me meer bezig gehouden met de klusjes. Ik ben ooit begonnen aan de computerkamer, boven, moest hiervoor nog eens onder het huis om de netwerkkabels van de trapkast naar de meterkast te geleiden.....dat was dus vandaag. Eerst ruimte gemaakt zodat ik voorbij die tweede rioolbuis kon komen, en met de hulp van mn vrouw de kabels getrokken!

Beneden de stekkertjes aan beide snoeren gezet, boven alleen die voor de computer, de kabel voor de televisie moet nog een kamer verder en daar moet ik nog een gat voor boren!

Affijn, de computerkamer kan ik nu verder opruimen en gereedschapvrij maken zodat de computer hier uit de woonkamer verdwijnt. Hebben we hier ook meteen meer ruimte!

Nog zo een klusje was het hek, de poortdeur.

De vorige eigenaar heeft die vastgezet met wazige scharnieren, met totaal verkeerde schroeven, en dat voor iemand uit de bouw! (Hij is schilder)

Ach, de scharnieren heb ik dus vandaag ook vervangen, het hek ook weer ies steviger gemaakt en met effect, de deur gaat veel soepeler open!