Re: Een prestatie

81
Hopelijk word je niet ziek!

hier in huis gaat de buikgriep rond :(
eerst de dochter, dochter is er nu zo goed als vanaf.. maar nu heeft het vrouwtje het (leuk voor het weekend!)
Hoop dat het niet nog verder gaat naar het zoontje en mezelf.

Heb niet het volledige topic gelezen, is iets te veel om allemaal in te halen.. maar schiet je met recurve of met barebow?
(Ik ga er van uit dat compound afvalt omdat je zonder vizier e.d. schiet.. en door de houten pijlen vermoed ik eigenlijk bare bow)

grtz
cpke

Re: Een prestatie

82
Ah, nog een schutter!

Ik schiet bare, met een recurve van sf, de optimo +

Mijn doel is uiteindelijk een lb aan te schaffen of zelfs maken. Ben er vorig jaar mee begonnen, maar was te ongeduldig, hij brak op een knoest.het was dan ook een vuren lat bij de bouwmakrt vandaan....mn volgende wordt er een van of okkernoot of iets anders wat beter geschikt is. Grenen wordt ook veel gebruikt geloof ik.

Compound is niet mn ding en volledig recurve is eigenlijk te makkelijk, met dat vizier en dus geen uitdaging.

Wat schiet je zelf?

Re: Een prestatie

83
Ik schoot met recurve, wel met vizier en stabilisators
weet eigenlijk niet meer van welk merk e.d. :oops:

door allerlei was mijn interesse geminderd en denk dat ik nu 2,5jaar gestopt ben.
Soms heb ik wel zin om het terug op te nemen maar dan zie ik er tegen op om terug naar de lokale club te gaan en blijft het allemaal maar in de kist liggen

Re: Een prestatie

84
Ha Patrick

Even een reactie op je verslag van het spoorwegmuseum. Wij zijn er met onze zonen ook geweest en waren van plan om ook met onze kleinzonen ( 4 en 8 jaar oud, net als onze zonen indertijd) te gaan deze herfstvakantie (regio zuid volgende week). Blij met jouw berichtje dus. Dank je.

Groetjes,Thea

Re: Een prestatie

85
Hoi Thea,

vooral voor de vierjarige is het prima, en die van acht zal zich ook wel vermaken. Er is een groot terein afgezet waar ze kunnen bouwen met die treintjes (niet thomas maar die andere)

@cpke
Ligt dat aan de vereniging? Bij mijn club schieten we altijd buiten, op verschillende afstanden en wat nog leuker is, verschillende doelen, zoals bijv een frisbey, appel, papegaai of andere 3d doelen. Er wordt bij ons met vanalles geschoten, compound, recurve met alles erop en eraan of bare, longbows, ruiterbogen, noem maar op.

Die mix maakt het wel erg leuk, en makkelijk om iets uit te proberen.

Ook is er een groep met kruisboog, maar dat is nog minder mijn ding, en die schieten apart van de rest.

Als je in de randstad woont, kom dan een keer bij ons schieten, in Leiden.

Re: Een prestatie

86
Woon in Belgie, is beetje ver hé ;)

Als ik me niet vergis zijn de clubs in NL groter en beter voorzien dan hier in BE.
Ligt niet enkel en alleen aan vereniging - deels aan mezelf, deels minder interesse, deels vereniging. Maakt niet zoveel uit ;)

Bij ons werd er meestal binnen geschoten, doel op 25m
Staat ook een buiten doel maar dat werd eigenlijk alleen soms wat in de zomer gebruikt door diegene die wou.
Recurve en compound. Er is een tijdje een groepje met barebowschutters geweest maar dat was in de tijd dat ik eigenlijk al niet meer schoot maar wel nog aangesloten was en om de 3 a 4 maand eens binnensprong (maar dacht dit die er niet meer waren ondertussen).

Nuja,als ik echt zou willen schieten.. ik heb mijn gerief om het gewoon in de tuin te doen (doel, blazoenen, boog, pijlen,...) maar ook dat is al 3jaar geleden ofzo

Re: Een prestatie

87
Ah, das inderdaad wel een eindje weg...

Altijd binnen en op 25 meter lijkt me inderdaad saai worden, de uitdaging verdwijnt zo.

Onze club is niet zo groot, ongeveer 40 man, en eigenlijk hebben we alleen het veld met het schutbord...ja, ok ook doelpakken en blazoenen etc, maar het is wat je ervan maakt. We hebben een toren waarvan er geschoten kan worden en natuurlijk de verschillende 3d figuren, al dan niet zelf gemaakt.

Had ik maar een grote tuin, dan kon ik elke dag schieten. Helpt me mn hoofd leeg te maken....

Ken je overigens Alfons Clemens? Dank zij hem is het vuurtje bij mij echt ontstoken vorig jaar.

Re: Een prestatie

89
Had gekund, Hij is ooit bondscoach van het belgische handboog team geweest. Vorig jaar nog maar heb ik van hem de eerste kneepjes geleerd toen ik op de camping stand waar hij ook was. Nu noem ik die manier kermisschieten, kijken over de pijl, ankeren op je jukboog en schieten.

Toen ik daarna de cursus deed bij mijn club heb ik daar veel profijt van gehad in die eerste paar lessen. Wel geb ik daarna anders leren dchieten, toen ik het intuitief schieten leerde, waarbij je dan weer ankert bij je mondhoek met je middelvinger.

Re: Een prestatie

90
Nu noem ik die manier kermisschieten, kijken over de pijl, ankeren op je jukboog en schieten.
Het waren dan ook de eerste stapjes ;)
denk dat de meeste op die manier kennismaken.
misschien in meeste clubs wel met een simpele boog met een simpel vizier
Hij is ooit bondscoach van het belgische handboog team geweest
Geen idee, zo veel volgde ik het allemaal eigenlijk niet, het was maar een 'kleine' hobby ;)
Als ik me maar amusseerde, het resultaat was bij mij bijkomstig
(natuurlijk blij als ik goed resultaat had. .maar als het een slecht resultaat was.. nuja lag ik er echt niet wakker van)

Heb al m'n materiaal wel nog, misschien dat ik het ooit opnieuw start (who knows)

Re: Een prestatie

93
Het is al weer ff terug dat ik wat heb toegevoegd.

Maar nu toch wel weer wat gevonden om te delen.

Ik ben nu de trotse eigenaar van een brodnik, bearpaw crow van 40 lbs. Een heerlijke boog gemaakt van notenhout, ahorn en op de latten glasfiber.


Ik heb al nieuwe pijlen gemaakt voor deze nieuwe boog. Schieten gaat ook goed! Ben benieuwd hoe het in September gaat bij de wedstrijd in Delft!

Verder ben ik nu ook de trotse eigenaar van eencitroen c4, vanmorgen opgehaald. Ben er zo blij mee!

Re: Een prestatie

94
Goed bezig Patrick. Je 'klinkt' ook goed. Hoe bevalt je nieuwe baan?
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Een prestatie

95
Helemaal geweldig. Leuke collegas en dus een goede sfeer.
Daarnaast es er duidelijk een veel betere werkethiek, meer ruimte voor fun, en krijg ik genoeg ruimte, om me naast het coderen, ook te verdiepen in andere zaken. Komende donderdag ga ik zelfs naar een conferentie in de Rai. Twee workshops.

Heb ik ook enorm veel zin in!

Re: Een prestatie

96
Super man. Je bent in de hemel op aarde beland. Top!!!!!
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Een prestatie

97
Het is wel al weer even geleden, maar toch ff een update.

Ik werk inmiddels 5 maanden bij mijn nieuwe werkgever. Sfeer is nog steeds goed en ik heb zo, zo ontzettend veel geleerd!

Ik merk dat het slapen met de pap aanslaat, ik ksn veel makkelijker dingen onthouden. Zelfs lezen lukt weer een beetje. Ok ik heb 2 kinderboeken gelezen, maar daarnaast in de vakantie in augustus ook 5 digitale boeken, dus dat gaat echt de goede kant op.

Ik heb pas nog even terug gekeken in sleapyhead en vond (In de vakantie periode) zelfs een asntal smileys, dus ahi van 0 en null senseawakes!

Wel merk ik nu dat ik snachts meer draai dus ik word nu soms wakker, verstrengeld in de slang.
Ik denk er dus over om een hengel aan te schaffen.

In september heb ik een wedstrijd gehad in Delft. Erg leuk, rondbanjeren in de delftse hout en af en toe een pijl schieten. Ben overigens niet als laatste geeindigd.

Re: Een prestatie

98
Vroeg mij net af bij het lezen van het bericht van jou over maskers, hoe het met je nieuwe baan gaat Patrick en hier is het antwoord al.

Gelukkig dat alles toch op zijn pootjes terecht is gekomen. Nu nog de hengel (kun je 's nachts ook dromen over vissen [bigsmile] [bigsmile]) en dan ben je ook van dat probleem af.


Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een prestatie

99
Vroeg mij net af bij het lezen van het bericht van jou over maskers, hoe het met je nieuwe baan gaat Patrick en hier is het antwoord al.

Gelukkig dat alles toch op zijn pootjes terecht is gekomen. Nu nog de hengel (kun je 's nachts ook nog dromen over vissen [bigsmile] [bigsmile]) en dan ben je ook van dat probleem af.

http://www.apneuvereniging.nl/forum/vie ... 40&t=10680

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Een prestatie

100
Ik zie dat het al weer een jaar geleden is dat ik iets van mezelf heb laten horen.

In het afgelopen jaar is er veel gebeurt, heel veel.
Ik zal het jullie in vogelvlucht vertellen.

Voor haar opleiding tot onderwijsassistente is mijn dochter begin dit jaar voor 9 weken op stage geweest in Cheltenham, een mooi plaatsje in de buurt van Bristol en Birmingham en het westen van Engeland. Mijn vrouw, mn zoon en ik zijn een lang weekend bij haar op bezoek geweest. Spannend, want en met de boot en auto daarheen en mn eerste echte reis met de cpap.

Is natuurlijk helemaal goed gegaan.

In juni van dit jaar werd mijn contract niet verlengd. Dit was wederzijds. Niet vanwege de collegas of het werk...althans, deels, er was een collega... van mijn kant was met name het reizen, en dan specifiek de file elke middag op de a12, ook al ging ik vroeg naar huis.

Gelukkig vond ik gelijk een nieuwe baan en kon ik meteen door bij mijn huidige werkgever, waar ik ongemerkt zelfs senior ben geworden, aan de slag. Ik werk hier aan hele leuke projecten, zoals aan de app van het ptogramma ‘met het mes op tafel’ (omroep Max) en de app van centraal beheer achmea, waar ik me in beide gevallen met de backend bezig hou.

Door die wisseling zijn we van de zomer thuis gebleven, met 14 dagen beschikbaar voor de rest van het jaar was dit lastig. Wel vierden we (met het gezin) ons 20 jarig huwelijk.om dit echt te vieren besloten we in de herfst vakantie met het gezin op vliegvakantie te gaan. Via surprise me hebben we een city-trip van 5 dagen geboekt. Pas op schiphol hebben we ontdekt dat het Barcelona werd. Een schitterende stad, met hele lieve mensen.

Althans, het was de bedoeling dat we dit pas op schiphol ontdekten, echter een uur te vroeg wisten we de bestemming. Daarover straks meer.

Ik heb in de zomer eindelijk moeten toegeven aan de wens van mijn zoon om op voetbal te gaan. Hij speelt bij een niet al te grote vereniging bij de jo13-2, meestal links voor en heeft zelfs al een paar keer gescoord! Zelf heb ik begin september eindelijk een digitale spiegelreflex camera aangeschaft en heb ontdekt dat ik het erg leuk vind om te fotograferen. Metname fotos waar er beweging in zit vind ik leuk om te maken. Ik maak nu bij wedstrijden veel fotos, soms zelfs 400!

Om deze te delen heb ik een site gemaakt waarbij ik de fotos kan uploaden en de ouders kunnen inloggen om ze te bekijken. Dit pojectje heb ik afgerond, vlak voordat we met vakantie gingen.

De vakantie was dus naar Barcelona, geweldige stad, dag 1 was met name reizen, en we kwamen relatief laat aan in het hotel, zodat we eigenlijk alleen ergens hebben gegeten, wat later aan het eind van de rambla bleek te zijn.
De tweede dag eerst naar een egyptisch museum, vervolgens bij de haven rondgehangen om van daar de andere kant van de Rambla op te gaan. We voelden ons daar absoluut niet onveilig! De politie was duidelijk aanwezig. Erg indrukwekkend om op de plek van de aanslag te lopen!

Dag 3 ben ik met mn zoon op avontuur geweest, met de bus naar Camp Nou, het stadion van fc Barcelona. Bleek dat we de verkeerde kant op gingen, maar eer je daar achter bent.... uit de bus en daar spontaan door iemand aangsproken, in het spaans, ik in het engels, geholpen naar de bushalte, waarbij de bus werd aangewezen! Echt heel sympathiek! Net op tijd kwamen we aan bij het oude, maar toch indrukwekkende stadion!

Dag 4 zijn we naar la sagrada familia geweest, de kathedraal, ontworpen door Gaudi, die nu na 150 jaar nog niet af is. Erg imposant en schitterend! Weer met de bus gegaan, weer verdwaald! Hier zelf iemand aangesproken die ons naar de metro hielp. Deze sprak wel engels...

Na rond te hebben gedwaald in de kathedraal even terug naar het (erg goede) hotel om weer terug te gaan om vlak bij de sagrada te eten. Na het eten in het donker nog diverse fotos gemaakt van de kathedraal (in het donker)

Met de metro terug en toen liepen er ineens mensen op straat. Het bleek dat er een demonstratie was om de twee Jordis vrij te krijgen. 200.000 mensen! En wij waren erbij!

De laatste dag stond in het teken van de terugreis. Omdat ons metrokaartje om 2 uur verliep zijn we niet de stad in gegaan, maar na uitchecken naar het vliegveld waar we een paar uur relaxed verbleven. Ik heb er mn boek van Dan Brown, ‘origin’, speelt zich deels af in Barca, kunnen uitlezen!
Laatst gewijzigd door Renpat op 12 nov 2017, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.