Uitlezen van SD-kaart

1
[boese] Het uitlezen van een SD-kaart laat ik alleen door de betreffende afdeling van de longarts doen, want dit betreffen
mijn gegevens die onder het medisch beroepsgeheim vallen. Sinds een jaar biedt Vital Aire deze service ook aan, maar dat weiger ik uiteraard.
Mijn medische gegevens zijn dan onbeschermd en zijn dan voorwerp van HANDELSWAAR en kunnen als een boomerang bij mij terugkomen. Uiteraard zijn allerlei verzekeringsmaatschappijen in mijn gegevens geinteresseerd en plotseling kan ik zonder opgaaf van redenen voor verzekeringen geweigerd worden of alleen krijgen tegen sterk verhoogde premie.
Ik zeg dit als praktijkjurist. Wees dus niet naief of ga niet voor een dubbeltje proberen op de 1e rij te zitten; het kan u ernstig gaan opbreken. Als Vital Air toch een maandelijkse vergoeding van pakweg € 35,- indient bij Uw zorgverzekeraar gaat Uw eigen risico daaraan toch al per jaar op.

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

2
Heel scherp. [tanz]

Daaraan gerelateerd: Ik vind het erg kwalijk dat ResMed Air10 apparaten standaard zijn uitgevoerd met een ingebouwde (bij de Dreamstation is het een uitneembare module) internet-modem (GSM/UMTS). Alle gebruiksstatistieken worden standaard doorgestuurd naar ResMed, en opgeslagen op machines die waarschijnlijk niet binnen de grenzen van Nederland, of zelfs Europa liggen. Dat heeft gevolgen ten aanzien van databeschermingswetgeving.

Bovendien is het mogelijk om via deze constante dataverbinding de instellingen (druk etc.) te veranderen van een Air10 apparaat. Ik denk al enige tijd (als IT theoreticus) dat het niet gekker kan worden, en dan lees je over Meltdown & Spectre. Ik hoop dat ons onaangename verrassingen bespaard zullen blijven.

Kortom: Ik reken het ResMed zwaar aan dat de gebruiker alleen halfslachtige mogelijkheden wordt geboden voor zelfbeschikking tav. de door de machine gegenereerde data, dwz. de "Vliegtuigmodus" die onderhevig is aan ontmoedigingsbeleid (het apparaat blijft erover doorzeuren, en de radio wordt automatisch ingeschakeld na stroomonderbreking). Het is onethisch.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

3
Welkom in de wereld van vandaag.
Alles wordt voor je "geregeld" tenzij je aangeeft dat je dat niet wilt.
Het is soms net of je Appie Heijn binnenloopt, je karretje volgegooid wordt met van alles en wat je niet wilt moet je terug zetten.
Zo niet: betalen met je platte bek. :evil:
Om gek van te worden.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

5
apneu1996-1 schreef:Mijn advies : voor apparaten die verbonden zijn met internet en gegevens doorzenden naar andere dan de longarts, weiger dit soort apparaten met beroep op privacy en schakel zonodig rechtsbijstandverzekeraar of dreig met inschakeling ervan.
Die rechtsbijstandsverzekering is waarschijnlijk helemaal niet nodig. Als je een apparaat krijgt dat je niet bevalt en de leverancier wil niet bewegen kun je een concurrerende leverancier bellen en het probleem uitleggen. Die nemen je graag als klant over. Neem wel een leverancier waar je zorgverzekeraar een contract mee heeft. Ik heb dat tien jaar geleden om heel andere redenen ook gedaan. Ze werken echt graag mee.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

6
apneu1996-1 schreef:Mijn advies : voor apparaten die verbonden zijn met internet en gegevens doorzenden naar andere dan de longarts, weiger dit soort apparaten met beroep op privacy en schakel zonodig rechtsbijstandverzekeraar of dreig met inschakeling ervan.
Nou, nou...
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

7
Onrust zaaien om niets noem ik dit.Als Vivisol,Mediq-Tefa of hoe deze bedrijven ook mogen heten de mogelijkheid hebben jou CPAP uit te lezen via het internet dan heb hier zelf toestemming voor gegeven,jij hebt ze de sleutel van je modem gegeven.

Niemand kan je verplichten hieraan mee te werken en je moet wel erg naief zijn om te denken dat gegeven verzonden via het net veilig zijn of dat ze bij de leverancier veilig zijn opgeslagen.De laatste jaren is maar weer gebleken dat gegevens van klanten zomaar op straat kunnen te liggen en dat goed beveiligde datasystemen toch niet zo veilig zijn als wordt beweerd. Wees dus op uw hoede.


Groeten,

Jan

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

9
Er zijn nog genoeg mensen digibeet en niet van alle internet-gevaren op de hoogte ( hoe vaak liggen de banken plat !!!) en daarom is een waarschuwing altijd op z'n plaats, want een gewaarschuwd man/vrouw telt voor twee.
Mijn concrete ervaring met VitalAire Nederland BV, de heer x. Hij schreef mij een brief op 10 maart 2017 en pretendeerde dat VitalAir in samenwerking met mijn arts opties biedt, waaronder bezoek aan een van hun poli's, hun kantoor, of bezoek bij mij thuis. Wat hun poli precies inhield werd niet aangegeven. Mijn arts bleek een half jaar later nergens van op de hoogte en dus van een poli van VitalAir had ook hij nog nooit gehoord. Volgens mij misleiding. Mij werd verzocht om een toestemmingsformulier te tekenen en te retourneren voor Telemonitoring (via internet). Het beveiligingsnivo werd passend genoemd. Dit is niet sluitend, dus voor mijn risico. Dit betekende voor mij: controle online door VitalAire van therapie-effectiviteit, therapietrouw etc. Dit betekent voor mij dan tevens: hoe werken we de dokter zo snel mogelijk buiten de deur.
Op 13 maart 2017 schreef ik deze heer x. oa. Ik zal het formulier niet retourneren, ik werk nergens aan mee, doublures met wat mijn arts doet vind ik ongewenst en overbodig, u heeft geen recht op mijn medische gegevens, in hoeverre zijn deze beschermd en is er sprake van tuchtrechtspraak; u noemt uw beveiligingsnivo passend en dat is dus niet sluitend.
Er kwam geen antwoord op dit schrijven. Wel kwam als reaktie: halfjaarlijkse toezending van een mapje om het sd-kaartje in te stoppen en naar hen op te sturen. Ze doen maar !!! Ik ga ervan uit dat dit gedrag tot stand is gekomen in samenspraak met de zorgverzekeraar CZ, dus verandering van leverancier zal waarschijnlijk TIJDELIJK tot ander leveranciersgedrag leiden indien deze leverancier als PROEFTUIN is aangewezen. Het is dus van van belang dat niemand aan dit gebeuren meewerkt, want anders zijn dadelijk ALLE cpap-gebruikers in Nederland de klos en wordt de macht van de (zorg)verzekeraars almachtig
en gaat iedereen het op alle fronten nog meer in de beurs voelen. Ik neem aan hiermee mijn bijdrage geleverd te hebben.

ModEdit RuudJ
Het plaatsen van namen in het nadeel van de aangesproken personen is niet toegestaan op dit forum, daar zij zich niet kunnen verdedigen en daar zij hiervan ook niet op de hoogte zijn.
Daarom heb ik de naam van deze persoon gewijzigd in X.

De reden dat men het sd kaartje zou kunnen toesturen aan de leverancier ligt in het feit dat men de opdracht zou hebben kunnen gekregen om de gebruikersuren {ten minste 4 uur /nacht} te controleren. Echter ook ik zit bij genoemde leverancier sinds 2011 en heb nog nooit zo verzoek ontvangen. De Resmed kan gegevens versturen maar dan zou de kleur van het verzendsignaal groen gekleurd moeten zijn. Bij mij is de grijs van kleur. Tegenwoordig doen veel ziekenhuizen aan E-health ofwel controle op afstand om zo beter en sneller te kunnen werken. Minder overlast voor de klant en controle verbeterd. Zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker wordt dit niet toegestaan. Wil je advies via de website myAir dan moet je hiermee akkoord gaan dat de verbinding op aan wordt gezet.

Groet RuudJ
Antwoord: Eventuele controle hoeft helemaal niet via leverancier plaats te vinden; kan via arts en zijn afdeling die iedere keer vooraf apparaat of SD-kaart uitlezen. Iedere keer neem ik het apparaat mee naar de afspraak bij de arts, geen probleem. Daarnaast gebruik ik het apparaat en haar voorgangers al 22 jaar. Dat nieuwelingen de eerste 2e jaar gevolgd worden lijkt mij niets op tegen, maar iedereen, belachelijk, kosten, kosten, kosten. Groet, gebruiker sinds 1996-1
Laatst gewijzigd door apneu1996-1 op 04 feb 2018, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

10
Ik geloof dat de forumbeheerders het benoemen van individuele artsen/medewerkers niet waarderen. Als u uw bijdrage zou aanpassen, dan zou deze geen kracht verliezen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

11
RuudJ schreef:De Resmed kan gegevens versturen maar dan zou de kleur van het verzendsignaal groen gekleurd moeten zijn. Bij mij is de grijs van kleur.
Daarbij zou ik de nuance willen aanbrengen dat dit niet hetzelfde is als een afgesloten verbinding. Als de cellulaire modem geen verbinding heeft wordt dat aangegeven met een verbodscirkel (/) over de balkjes heen. Dus in andere alle situaties waar de balkjes zichtbaar zijn (ongeacht kleur) is de cellulaire modem actief, en is de machine op afstand te bereiken.

Dit heeft gevolgen: als de identiteit van de cellulaire modem bekend is, dan kan deze worden getraceerd op locatie, net zoals een mobiele telefoon (zie bijvoorbeeld de strafzaak SE Fireworks/vuurwerkramp Enschede.)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

12
persluchtpiraat schreef:
RuudJ schreef:De Resmed kan gegevens versturen maar dan zou de kleur van het verzendsignaal groen gekleurd moeten zijn. Bij mij is de grijs van kleur.
Daarbij zou ik de nuance willen aanbrengen dat dit niet hetzelfde is als een afgesloten verbinding. Als de cellulaire modem geen verbinding heeft wordt dat aangegeven met een verbodscirkel (/) over de balkjes heen. Dus in andere alle situaties waar de balkjes zichtbaar zijn (ongeacht kleur) is de cellulaire modem actief, en is de machine op afstand te bereiken.

Dit heeft gevolgen: als de identiteit van de cellulaire modem bekend is, dan kan deze worden getraceerd op locatie, net zoals een mobiele telefoon (zie bijvoorbeeld de strafzaak SE Fireworks/vuurwerkramp Enschede.)
Dat wordt verkregen als het apparaat in de vliegtuigstand gezet wordt.

Volgens mij is, als het verzendsignaal grijs is, er sprake van een (tijdelijk) slecht signaal.
Ik verneem het graag of dit klopt, ik had dit afgelopen jaar op de camping in Frankrijk.

Men weet meer van ons dan wij (willen) weten, geef maar eens op internet een zoekopdracht voor bv schoenen, je wordt daarna een tijdlang tijdens internetsessies ‘achtervolgt’ via allerlei advertenties. Alleen al het feit, dat wij op dit forum actief zijn, geeft al aan dat wij apneu hebben en dat weet men dus inmiddels.

Naar m.i. kan men toch weinig met onze gegevens, indien men ongevraagd persoonlijke gegevens gebruikt kunnen wij ze toch aanklagen i.v.m. de wet op privacy, toch?

Maar daarnaast, ontwikkelingen zijn niet tegen te houden.

Resistance is futil, you will be assimilated. 8)

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

13
Clan schreef: Dat wordt verkregen als het apparaat in de vliegtuigstand gezet wordt.
Nee, de vliegtuigstand is gekenmerkt door een apart icoontje: dat van een vliegtuig.
Clan schreef: Volgens mij is, als het verzendsignaal grijs is, er sprake van een (tijdelijk) slecht signaal.
Ik verneem het graag of dit klopt, ik had dit afgelopen jaar op de camping in Frankrijk.
Dat kan. ResMed betaalt alleen een regeling voor het land waar het apparaat gebruikt wordt. In het buitenland is "roaming" dan van toepassing. De kern van de zaak is dat het apparaat nog altijd paraat is om instructies via het internet aan te nemen zodra er weer een cellulaire verbinding gemaakt kan worden.
Clan schreef: Men weet meer van ons dan wij (willen) weten, geef maar eens op internet een zoekopdracht voor bv schoenen, je wordt daarna een tijdlang tijdens internetsessies ‘achtervolgt’ via allerlei advertenties
Dat is o.a. Criteo, opt-out kan via een speciale cookie https://www.criteo.com/privacy/ maar een adblocker zoals uBlock is een duurzamere oplossing.
Clan schreef: Naar m.i. kan men toch weinig met onze gegevens, indien men ongevraagd persoonlijke gegevens gebruikt kunnen wij ze toch aanklagen i.v.m. de wet op privacy, toch?
Er zijn geen garanties, en sancties zijn meestal minimaal. Zie bijvoorbeeld de NS:
https://www.volkskrant.nl/binnenland/cb ... t~a809842/
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/nie ... vens-door/
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

14
persluchtpiraat schreef:
Clan schreef: Dat wordt verkregen als het apparaat in de vliegtuigstand gezet wordt.
Nee, de vliegtuigstand is gekenmerkt door een apart icoontje: dat van een vliegtuig.
Je hebt gelijk, het tekentje van de verbodscirkel verschijnt een tijdje als de stroom er af geweest is. :oops:

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

15
Clan schreef:Maar daarnaast, ontwikkelingen zijn niet tegen te houden.
Als iedereen zo denkt niet, nee. Alleen zijn er nog mensen die op hun privacy gesteld zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld ook geen Facebook- of Twitteraccount en gebruik ik mijn Chrome browser zonder er een account op te registreren. En gooi ik bij ieder gebruik alle cookies eruit.

Maar mensen die die moeite niet nemen zijn inderdaad hun privacy al lang kwijt.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

16
Zoals ik al aangaf: Alleen al het feit, dat wij op dit forum actief zijn, geeft al aan dat wij apneu hebben en dat weet men dus inmiddels.

En zo zijn er nog talloze online handelingen die een uitstekend profiel van ons kunnen maken.

Van tijd tot tijd horen/lezen we weer in het nieuws dat er gegevens van ons gehackt zijn; vooral weten wij niet welke gegevens via onze smartphone wie weet waar terecht komen. De meeste apps werken alleen als er toegang verleend wordt tot bepaalde privézaken.

Ik heb de boel wel redelijk afgegrendeld en weet dat Big Brother is watching us, ik heb niets te verbergen, so what.

Re: WAARSCHUWING: Uitlezen van SD-kaart

19
@PeterVdS: Je hebt dus ook geen mobiel, geen tomtom, geen digitale tv, gebruikt je pin pas niet checkt niet in op Schiphol,bestelt uiteraard never iets op internet en Google laat je natuurlijk ook voor wat het is, neem ik aan?
(Om maar een paar zaken te noemen.)

Privacy is een utopie. Het bestaat eenvoudig weg niet meer.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/