Zomertijd naar Wintertijd

1
Het is weer zover. Voor diegene die hun Apparaat op Zomertijd hebben ingesteld, waarschijnlijk niet de Philips apparaten maar wel Resmed en F&P Icon of de Devillbis, zullen deze weer in Wintertijd moeten instellen! (als men dit tenminste wilt)

Waarom doe je dit?
Doe je het niet, dan blijft het apparaat ook gewoon zijn werk doen.
Bij rapportages is dan alleen het tijdstip van 'naar bed' en 'uit bed' niet correct, maar wel de tijdsduur daar tussen in blijft hetzelfde.
Gebruikers van uitleessoftware, zoals SleepyHead bijvoorbeeld, zien een uur tijdverschil. Het moment van een gebeurtenis heeft dan een uur eerder plaatsgevonden. Dit weet je dan, maar als je ook een oximeter, om het zuurstof en hartslag te meten, gebruikt en die heb je op de juiste tijd ingesteld en gelijktijdig met de cpap gestart dan wordt dit uur verschil wel onoverzichtelijk.
Het is dan wenselijk om de grafieken en tijdstippen correct te houden om het overzicht in één oogopslag te bewaren.

Wanneer wijzig je de tijd?
Wijzigen van de tijd in de ochtend of tijdens de registratie kan problemen opleveren met als grootste risico het verlies van alle data die op de sd kaart staat geschreven. Daarom sowieso altijd in de middaguren en liefst voor dat men een middagdutje doet. Ik adviseer om 14H00 (tenminste niet om 13h00) of later maar voordat je het apparaat gaat gebruiken om weer te gaan slapen.
De registratietijd loopt van 12h00 in de middag tot 12h00 in de middag de volgende dag, maar vind daadwerkelijk plaats tijdens het gebruik van het apparaat. Vaak moet de tijd aangepast worden in het Medisch of Klinisch menu.

Ik heb hem zojuist omgezet in mijn Resmed AirSense 10 AutoSet. Het ging supersnel zonder problemen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar