Beste lotgenoten!
Kort geleden kreeg ik de diagnose OSAS, na een slaaponderzoek met Watchpat met AHI 36 als uitkomst. Een week later (vorige week) kwam al de verpleegkundige van VitalAire met een CPAP (Dreamstation van Philips) en een Eson 2-slaapmasker. Nu 3 nachten daarmee geslapen. De druk staat op 8, ramp-knop staat op 4, na 25 minuten is dit 8. Ik heb begrepen dat dit bij de meeste mensen met osas zo wordt ingesteld om de therapie mee te starten.
Het wennen gaat op de eerste nacht na redelijk goed, maar de AHI-waarden zijn volgens mij nog te hoog:
Nacht 1: 7,5 uur geslapen, AHI 7,9, passend masker 99%
Daarna de DreamMapper geïnstalleerd dus over de nachten daarna weet ik iets meer:
Nacht 2: AHI 6,2 (gemeten over 10,5 uur, maar daarvan ongeveer 7,5 geslapen), 4 centrale apneus, 13 oobstructieve apneus, 48 hypopneus, passend masker 97%
Nacht 3: AHI 8,7 (gemeten over 8 uur, daarvan ongeveer 7,5 geslapen), 5 centrale apneus, 19 obstructieve apneus, 46 hypopneus, passend masker 97%
Enige bijwerking totnutoe is een opgeblazen gevoel in de buik.
Dat zijn nog maar weinig gegevens, echter na veel gelezen te hebben op dit forum lijkt mij de AHI nog te hoog en verklaart dat wellicht dat ik nog geen verbetering merk (moe opstaan, zwaar hoofd, slaperigheid overdag)?
De verpleegkundige zou na een week weer contact opnemen, maar even afwachten. Zal dan wellicht de druk (nu 8 ) iets verhoogd moeten worden?
Alvast dank voor eventuele reacties.
Groeten A.