Voorstellen

1
Hoi,

Even mezelf voorstellen, Toon uit het mooie Brabant , 56 jaar, weet sinds 2018 dat ik apneu heb, en maak ook gebruik sinds die tijd van een mra. Veel baat van deze beugel.
Onlangs is gebleken dat mijn luchtweg erg smal is vanwege mijn kaakstand.
Ben daarom het traject in gegaan voor een kaakoperatie, eerst een tijd een beugel, en dan de operatie, zal in 2022 gaan plaatsvinden. Ik heb nog een ander probleem naast Apneu, en dat is ernstig bruxisme.
Maar goed, vandaag een cpap gekregen omdat de mra niet meer gaat passen als ik met de beugel begin, zal op korte termijn zijn, ergens begin mei.
Vandaag geoefend in de bank, en het voelde goed, hoe het met slapen gaat, geen idee, we gaan het meemaken.
Vind het prettig dat ik dit forum heb gevonden via de site.
Moet me nog goed oriënteren hier, tot spreeks !

Re: Voorstellen

2
Welkom. Interessant verhaal! Is het een bimax? Waar gaat u die laten doen?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen

4
Het hele werk, ben benieuwd hoe het gaat!

Wellicht wilt u wat meepraten met een groep mensen (Engelstalig) die echt heel veel weten van chirurgie voor slaapademstoornissen. Zie de Discord hier: https://discord.gg/PZBuczK
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen

6
Afgelopen maandag 3-7-23 geopereerd, bovenkaak is 5mm naar voren gezet, onderkaak is hier op aangepast, beide kaken dus. Flinke ingreep van dik 3.5uur.
Momenteel is mijn gezicht enorm gezwollen en erg pijnlijk. Arts had wel verteld dat 1ste week na de operatie de ergste was, maar dat ik me zo zou voelen…echt vreselijk… nu dus 6 weken vloeibaar eten. Daarna nog 6 maanden beugelen en dan tanden nog opnieuw opbouwen, ivm ernstig bruxisme.
Bij elkaar nu 1 jaar en 10 maanden bezig…
Iemand meer deze ervaring met de operatie?

Re: Voorstellen

7
@Dirk1985 heeft dit ook ondergaan. Zoek op zijn naam en je zal daar veel over terugvinden. Sterkte en hou ons op de hoogte.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar