Even voorstellen

1
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden de diagnose OSAS gekregen, bij rugligging een AHI van 43 en op mijn zij 16,8.
Sinds gisteren mocht ik beginnen met het CPAP apparaat. Het is fijn om hier met anderen mee te kunnen lezen wat de ervaringen zijn.

Groetjes,

Tim
42 jaar

Re: Even voorstellen

2
Welkom Tim in Naslag - Tips en Trucs - Apparatuur per merk kun je veel informatie vinden.

Begin eens met de artikelen in Naslag en wel over

Hormonen, een cruciale factor voor genezing en het Sleeping Disordered Breathing (SDB) filmpje van Resmed.

Beiden geven een goede indruk wat apneu is en kan doen met je lichaam.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Even voorstellen

3
Ik ben ook de NASLAG sectie aan het doorworstelen ... heel veel bruikbare informatie, ook veel AHA-erlebnissen en dat terwijl ik al 13 jaar geleden met obstructieve slaapapneu ben gediagnosticeerd .... wat mij vooral opvalt is dat het best nog een nieuw gebied is voor de gezondheidszorg/geneeskunde en dat de nodige bruikbare (behandel)informatie en of neveneffecten uiteindelijk door de patiënt zelf aangekaart moeten worden ...... wat dat betreft draagt dit forum er heel erg goed bij.

P.s. welkom trouwens

Re: Even voorstellen

4
Tja. Ik denk dat heel veel kennis al bestaat (OSAS wordt al behandeld sinds halverwege de jaren '80) maar dat artsen van nu vrijwel nergens in geinteresseerd zijn. UARS is al sinds 1993 vastgesteld bij volwassenen, bijna 30 jaar later heb ik nog alles zelf moeten doen. En twee keer mogen horen dat ik gewoon gek in m'n hoofd was of zo ;) door artsen welteverstaan.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Even voorstellen

5
Bedankt allen!
Ondertussen van alles aan het doorlezen.
Nu 2 nachten achter de rug, AHI zit nog rond de 9 en merk vooralsnog niet veel, maar had die verwachting ook niet. Ik heb nogal een aardige lijst met "mankementen" die ook vermoeidheid triggeren dus hoop dat dit uiteindelijk wat helpt