Hoi!

1
Hoi!

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum! Ik heb een paar weken geleden een slaaponderzoek gehad, omdat ik al jaren rondloop met ernstige vermoeidheidsklachten en al van alles heb geprobeerd.

Vanmorgen de uitslag. In het slaaponderzoek kwam naar voren dat ik last heb van hyponeu’s. AHI was 31,5. Ik had geen zuurstofdalingen.

Wanneer Corona het toelaat zal ik een cpap krijgen om te kijken of dit mijn klachten verbetert.

Zijn er meer mensen die alleen hypopneu’s hebben (en dus geen totale apneu’s), maar bij wie een cpap toch een positief effect had op de klachten?

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes Lisanne

Re: Hoi!

2
Welkom Lisanne, heb je van de slaaptest ook een uitdraai van het slaaprapport mee naar huis gekregen? Zo niet, vraag er dan nog om, je hebt er namelijk recht op en daar staat veel informatie in die van nut kan zijn voor jezelf en voor de therapie. Als je erom vraagt stuurt men vaak dit rapport per mail naar je toe.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoi!

3
Geen zuurstofdalingen?? Best mogelijk hoor maar dan heb je dus 31,5 keer per uur een arousal.
Dwz dat je brein per keer 3 tot 15 seconden ‘ wakker ‘ wordt. Daar rust je zeker niet van uit. CPAP zou toch zeker effect kunnen/moeten hebben. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten..

Re: Hoi!

4
Beste Lisanne, en medegebruikers van dit forum,

Lisanne welk slaaponderzoek heb je gehad ? Was dat thuis of in het ziekenhuis zelf dmv nacht daar vertoeven.

Ik vraag dit omdat ikzelf eigenlijk dezelfde klachten ervaar en ik het thuisonderzoek heb gehad, daar kwam geen apneu uit.
Nu ik in december weer uitgevallen ben met heel veel klachten die lijken op stress ( paniekaanvallen, hyperventileren, druk op de borst)

Nu ben ik vorige week het woord hypopneu tegengekomen en heb het ziekenhuis gebeld of ze mij hierop ook getest hebben antwoord was nee, ik ben alleen op de apneu getest.

Hoor graag even wat jouw ervaringen zijn hierin, want wil eigenlijk een verwijzing hebben om dit uit te sluiten.

Klachten die ik ervaar zijn, neus schot staat scheef waardoor ik maar door 1 neusgat adem, als ik al adem dan is dat door mijn mond, smorgens erg droge mond, en geregeld wordt ik smorgens wakker met het gevoel dat er iets anders in mijn hoofd zit wat er niet hoort. Beetje stoffig en het idee van veel zuurstof tekort.
Ik kom goed in slaap en slaap ook heel lang echter moet ik mijn wekker de hele week op half zes zetten en kom ik in de weekeinde niet tot rust toe dan ben ik op de dag zo vreselijk moe en is er weinig activiteit in mij… nu zit ik al weer even een paar weken ziek thuis en begin nu weer oké te worden echter slaap ik dan wel tot 8 uur ongeveer.
Bij een gezellig avondje met soms ook wat teveel alcohol dan kan ik de dag erna de hele dag slapen..

Dank je voor je respons.

Gr Patrick