tallbloke is nieuw hier.

1
Vandaag voor het eerst op dit forum terechtgekomen.
Ben als alleenstaande man van 68 jaar bij een lengte van 2.00 meter en met enig overgewicht sinds eind juni 2020 in behandeling voor apneu's. AHI toen vastgesteld op 25.
Heb via Vivisol een ResMed AirSense 10 Elite in bruikleen i.c.m. een geleverd AirFit N30i masker.
Inmiddels haat/liefde verhouding met dit device ! Elke nacht in gebruik, minimaal 5 uur, maar vaak laatste uurtjes zonder.
Apneu klachten zijn inmiddels verminderd. Gemiddelde AHI nu net onder de 6, waarvan 4 centraal.
Ga hier de komende dagen eens uitgebreid rondkijken en lezen.

Re: tallbloke is nieuw hier.

2
Welkom op dit forum.

Kijk vooral bij Naslag en bij Tips en Trucs. Vooral de info over Hormonen is interessant om te lezen en te leren wat apneu is en doet met je. Succes met de therapie en probeer nog langer ermee te slapen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: tallbloke is nieuw hier.

4
Heb via Vivisol een ResMed AirSense 10 Elite in bruikleen i.c.m. een geleverd AirFit N30i masker.
Misschien kun je aan Vivisol vragen of je ook eens de neusdoppen van het Airfit P30i masker zou mogen proberen? Deze passen zo in het frame van het N30i masker. Neusdoppen werken vaak nog effectiever dan het neusmaker under the nose.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: tallbloke is nieuw hier.

7
Veel mensen slapen inderdaad maar 5 tot 6 uur per nacht sinds men aan de cpap ligt. Ook ik had dit probleem toen ik nog werkzaam was. Nu ik in de WW zit en niet meer om zes uur op hoef te staan, is dit ritme er vaak nog steeds. Mijn slaaptijd is nu wel opgelopen tot 7h15 /nacht/jaar.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: tallbloke is nieuw hier.

8
Even een update van mijn kant na 1 jaar.
Inmiddels enigszins gewend aan mijn masker. Gemiddelde slaaptijd gaat richting de 7 uur.
Wel valt op dat ik relatief veel centrale apneu's heb, namelijk zo'n 80-85 %.
Aangezien mijn dagelijkse welbevinden nog niet optimaal is ben ik sinds gisteren gestart met Acetazolamide medicatie 250 mgr/dag.
Ik overweeg ook nog een kinband omdat mijn leaks te hoog zijn.

Re: tallbloke is nieuw hier.

10
RuudJ schreef: 12 aug 2021, 13:43 Een 80 tot 85 % centrale apneu, over wat voor AHI score spreken we dan?
Bij aanvang 1 jaar geleden was mijn AHI 25 ( 20 Centraal ). Recent in de mnd juli steeg mijn AHI naar waarden tussen de 10 en 15. Terwijl de maanden daarvoor de AHI onder de 10 lag. In de mnd juli kreeg ik tevens een periode van 2 wk hartritme stoornissen, tijdelijk opgevangen met beta-blokkers.

Re: tallbloke is nieuw hier.

12
Advies is/was om met de huidige apparatuur door te gaan.
Inmiddels een kinband toegevoegd.
I.c.m. Diamox medicatie zijn de leaks duidelijk verminderd en laat de AHI een dalende trend zien.
De bijwerkingen van Diamox zoals verminderde eetlust en lichte duizeligheid zijn te behappen.
Het plan is om na 6 weken de Diamox te staken om te bezien wat de AHI vervolgens gaat doen.

Re: tallbloke is nieuw hier.

15
Even een update van mijn kant. Ben medio 2020 gediagnosticeerd met CSAS en in 1e instantie behandeld met CPAP. Vervolgens geëxperimenteerd met extra toepassing van Diamox medicatie. Gaf duidelijk verbetering van mijn AHI's, echter kreeg ook veel bijwerkingen zoals extreem kouwe klauwe, verminderde eetlust & libido. Omdat ik absoluut niet het fitte niveau van voor de diagnose CSAS bereikte heb ik op de poli Longziekten van mijn ziekenhuis een verwijzing gevraagd naar het CTB in Utrecht. Na een interne teambespreking is een akkoord afgegeven en heb ik sinds gisteren via het CTB een Resmed ASV apparaat ter beschikking gekregen. De bevindingen na de 1e nacht zijn veelbelovend. Een voor mij ongebruikelijk lage AHI van 0.16 en geen foggy head meer. Wordt vervolgd.

Re: tallbloke is nieuw hier.

16
tallbloke schreef: 10 mar 2023, 20:01 De bevindingen na de 1e nacht zijn veelbelovend. Een voor mij ongebruikelijk lage AHI van 0.16 en geen foggy head meer
Verlost zijn van brain fog is goud waard wat mij betreft. Ik hoop dat de verbetering aanhoudt!
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: tallbloke is nieuw hier.

19
Volgens mij zijn er nog geen ASV of CS Pacewave modellen in de nieuwe 11 serie. En inderdaad, touchscreen is een achteruitgang. Het wordt voorgesteld als een luxe feature, maar in feite is het slechts kostenbesparing.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i