Voorstellen

1
Goedendag
Ben nieuw op het forum maar gebruik al een jaar of 5 een apneu apparaat t.w. de Philips Dreamstation met een Resmed intranasaal masker. Eerst de P10 maar daar ben ik nu vanaf gestapt en nu de P30i. Ook daarmee wat problemen waarover ik uitgewijd heb in een ander topic. Gaat met name over het feit dat de verstelbare strap aan de achterzijde van je hoofd steeds naar boven schuift omdat hij van erg glad materiaal is gemaakt.
Verder over mij: ben 61 jaar, verder gezond. Ik had alleen gemiddeld 30 ademstops per uur toen ik met het apneuapparaat begon op voorschrift van de longarts.

Re: Voorstellen

2
Ik gebruik ook dit masker en heb die ervaring ook. Nu maak ik ook gebruik van een kinband, de Ruby chinstrap, die nu niet meer te krijgen is en daarom ben ik overgestapt op de Topaz 09adj die eigenlijk iets kleiner is dan de Ruby 09adj.

Ik doe de kinband eerst op en vervolgens het P30i neusdoppen masker.
De band daarvan bevestig ik met behulp van een haarpen, zo splitpen, vast op de achterkant van het hoofd aan de kinband. Zo blijft het masker goed zitten.

Een ander oplossing zonder kinband zou ik niet zo snel weten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

3
Is uw achterhoofd helemaal glad? Maw. heeft u niet zo'n knobbel achterop zitten?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen

5
Ik doe mijn lange haar in een staart vrij hoog op mijn achterhoofd. Die haal ik tussen de banden door. Dit voorkomt bij mij het schuiven.
Ik ben blij met mijn lange haar, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen niet op zal gaan
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Voorstellen

8
Nog een betere oplossing gevonden die ik iedereen kan aanraden die dit masker gebruikt. Van een (redelijk professionele) duikbril heb ik de verstelbare hoofdband er afgehaald en deze op het P30i masker gezet i.p.v. de blauwe band. Is helemaal perfect. Past zelfs alsof het ervoor gemaakt is.
En dit glijdt niet omdat de band van siliconen is.