Eindelijk dan diagnose Apneu!

1
Halllo
Ik ben Ludo 37j jong en sinds vorige week eindelijk diagnose gekregen n'a 2jaar zwaar vermoeid te hebben.
Heb ik eindelijk diagnose slaapapneu gekregen.
Sinds vorige week gestart met de cpap.
Heb sinds 2j zware vermoeidheid. Duizelig. Hoofdpijn en da zet zich op mijn ogen waaruit ik dikke wallen heb.
Is dit herkenbaar bij iemand.
Heb in die 2jaar niet echt veel energie voor iets te doen. Maar toch probeer ik mijn hobby voort te zetten als karpervisser, ook al gaat dit van een Leie dakje.
😭😭


modedit RuudJ: Even dit bericht afgesplitst en in een nieuw Topic geplaatst!

Re: Eindelijk dan diagnose Apneu!

2
Welkom Ludo,

wat jij opnoemt is waarschijnlijk voor velen van ons zeer herkenbaar. Ook de zogenaamde wallen onder de ogen komt vaak voor. In het begin van de therapie moet je afkicken van je adrenaline die je tot nu toe op de been hield. Dit wordt aangemaakt bij een ademstop, maar nu je minder ademstops zal hebben, maak je ook minder adrenaline aan en dat is de brandstof waar je lichaam om smeekt. Je zal daarom op dit moment je nog meer vermoeider voelen en daar moet je echt doorheen zien te komen. Lees bij het Forum Naslag de informatie die je daar ziet staan en vooral het Hormonen artikel en het filmpje van Resmed over SDB Sleep Disordered Breathing. Beide leggen je goed uit wat je lichaam door maakt.

Heb je vragen stel ze. En er wordt vaak snel gereageerd, dus kijk regelmatig of er geantwoord is. Succes.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eindelijk dan diagnose Apneu!

3
Ruud j.
Bedankt voor de info.
Iemand ook last van een raar gevoel in het hoofd.
Moeilijk te omschrijven.
Heb daar heel de dag last van. Soms wat erger gedurende de dag. Gaat op en af en moeilijk om dan wakker te blijven.
Is echt iets raar.
Heb dit wel al 2j zo. En kan het moeilijk omschrijven. Mijn vrouw kan zien wanneer het op komt aan mijn ogen dan.
Dan duurt het ni lang meer of ik moet mij echt afleggen om te rusten of slapen.
Mvg

Re: Eindelijk dan diagnose Apneu!

4
Wat u beschrijft klinkt als een slaapaanval. Dat is normaal bij onbehandelde SDB. U bent pas net begonnen met CPAP en de behandeling presteert wellicht nog niet optimaal dus u zult het wel iets langer moeten aanzien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i