Diagnose ernstige apneu

1
Ik ben nieuw op dit forum en wil me graag even voorstellen. 50 jarige man. Heb vorige week de uitslag gehad van het slaaponderzoek en dat was enorm schrikken.

Het onderzoek is uitgevoerd door de Valeo kliniek

Mijn AHI 47 met een gemiddelde duur van 18 seconde (de langste was zelfs 59 sec). Mijn gemiddelde saturatie 92% met een minimum van 67%. Er is gemeten dat ik 15 minuten per uur niet slaap. Lijkt me allemaal erg ongezond. Heb vorig jaar ook een burnout en hartproblemen gehad (dotteren en stent).

Ik heb verder naast het snurken gek genoeg weinig klachten.

Vanmiddag komen ze langs voor instructie van het zuurstof apparaat (DeVibiss 64). Wat is jullie ervaring, knap je meteen een stuk op als je zo’n apparaat gebruikt?

Hopelijk gaat het inregelen goed en heb ik het forum niet veel nodig voor advies maar ik heb wel gezien dat je hier goed terecht kunt voor vragen en advies.

Groet, Cabezo

Re: Diagnose ernstige apneu

2
Cabezo, welkom op dit forum.

Hoe is jouw eerste nacht gegaan met de Devilbiss 64? Wat voor type masker heb je gekregen om mee te starten? Is jouw leverancier Totalcare?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Diagnose ernstige apneu

3
Cabezo schreef: 27 jul 2021, 09:52 Ik ben nieuw op dit forum en wil me graag even voorstellen. 50 jarige man. Heb vorige week de uitslag gehad van het slaaponderzoek en dat was enorm schrikken.

Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik had vergelijkbare waarden. Ik sliep overigens de eerste nacht met de cpap gewoon goed, maar er zijn ook mensen die er maar niet aan kunnen wennen en zelfs stoppen met het gebruik. Dan leven ze overigens waarschijnlijk wel iets korter. Als je je er gewoon bij neerlegt dat je dat apparaat de rest van je leven nou eenmaal nodig hebt en er niet meer vanaf komt gaat het gemakkelijker dan wanneer je je ertegen verzet.

Het is trouwens geen zuurstofapparaat, maar een luchtdrukapparaat. De lucht uit je slaapkamer wordt onder druk gezet. Er wordt geen extra zuurstof toegevoegd.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Diagnose ernstige apneu

4
Hi, de 1e nacht is wat mij betreft goed gegaan. Ca 7 uur gebruikt waarvan ik ongeveer 5 uur heb geslapen. Ik gebruik een Airfit F20 masker (mond en neus) en deze sluit prima aan. Leverancier is idd total care, tot nu toe goede ervaring mee. Goede intake en uitleg en meteen vandaag gebeld hoe het was gegaan. Het aantal stops in naar beneden naar 8 (echt bizar) maar dat schijnt nog alle kanten op te kunnen gaan.

Groet, Cabezo

Re: Diagnose ernstige apneu

5
Dat klinkt goed. In het begin kun je je vermoeider vinden. Dit komt doordat de therapie aanslaat en je daardoor moet afkicken van de adrenaline verslaving waar je lichaam op heeft geleefd in de overleving stand om de adem stops te overleven.

Dit gaat voorbij. Meestal merk je als eerste, dat he minder toilet stops hebt in de nacht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar