Erik stelt zich voor!

1
Hallo allemaal,

Ik ben Erik, 49 jaar jong en gisteren is bij mij ernstig apneu vastgesteld.
Daar ben ik achter gekomen nadat ik door de huisarts ben doorgestuurd naar een KNO-arts.
De klachten waarmee ik naar de huisarts ging waren, slecht slapen, enorm snurken, erg moe, en compleet opgebrand/oververmoeid.
In eerste instantie dacht ik dat het door mijn werk in volcontinu ploegendienst kwam, maar ook na een paar weken vakantie bleven de klachten.

Gisteren heb ik de uitslag van het onderzoek gekregen en daar is uitgekomen dat in gemiddeld 50 apneu er uur heb, met uitschieters naar 65.
De lengte is gemiddeld 30 sec, met uitschieters tot 1,5 minuut.
Hier ben ik best van geschrokken, en besef me nu dat ik voor de rest van mijn leven met een CPAP zal doorbrengen als ik in bed lig.
Inmiddels ben ik lid geworden van deze vereniging en ik hoop hier een hoop kennis op te doen over apneu, en over wat de gevolgen op de langere termijn kunnen zijn.

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, en zal ik waarschijnlijk een apparaat krijgen. Tenminste, daar ga ik van uit.

Groet, Erik.
Uut 't Oost'n......

Re: Erik stelt zich voor!

2
Welkom Erik, om meer op de hoogte te zijn, kijk eens naar het forum Naslag en dan naar het bericht over Hormonen, een cruciale factor voor herstel en het filmpje over SDB van Resmed.

Sterkte en succes
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Erik stelt zich voor!

6
Hoi allemaal,

Even een update:
Vorige week vrijdag de Resmed ontvangen met een full-face masker.
Service in het ziekenhuis te Hardenberg is super!
Eigenwijs als ik ben heb ik het masker gelijk de hele nacht opgehouden, en dat viel eerst even tegen.
De halve nacht wakker gelegen maar uiteindelijk toch in slaap gevallen.
De volgende avond hetzelfde weer en dit keer ging het sneller, ik werd redelijk uitgerust wakker met een gemiddeld aantal apneus van slechts 6 per uur.
Inmiddels zijn we ruim een week verder en het masker en apparaat (inclusief bevochtiger) bevallen prima.
Het aantal apneus per uur wisselt tussen minder dan 1 tot ruim 8 per uur. Ik merk ook dat ik meer energie krijg, en voel me fitter.
Afgelopen week heb ik niet gewerkt, maar ga morgen contact opnemen met de baas, eens kijken wanneer ze mij weer kunnen gebruiken O:-)
Over 3 weken heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis, daar hebben ze meer gegevens en ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Op mijn wensenlijstje staat nog wel een verwarmde slang, die ga ik voor het koude weer aankomt zeker aanschaffen.

Groet, Erik.
Uut 't Oost'n......