Ik zal me even netjes voorstellen, ik ben Catootje 43 jaar en weet sinds een jaar dat ik slaapapneu heb. Gelukkig in lichte mate maar lastig is het wel. (Heb vooral last van vermoeidheid door de apneu)
Sinds januari draag ik een mra beugel maar helaas voelt dat nog niet goed. Doordat ik kaakproblemen heb (ze knakken/zijn hypermobiel) kan ik de beugel niet verder aandraaien omdat ik nu op ochtend al niet kan eten en veel pijn heb aan het kaakgewricht.
De tandarts (in het ziekenhuis, bij de kaakchirurg) heeft mij daarom terug gestuurd naar de longarts om te kijken of een cpap wel effectief is. Daarom afgelopen nacht thuis weer een slaaptest gehad en nav afgelopen nacht hoor ik of een cpap iets voor mij is.
Ik draag een samsung smartwatch en als ik de scores nu bekijk (en ik weet dat dat slechts een indicatie is, geen "zekerheid") slaap ik wel wat langer diep (half uurtje gemiddeld) maar ik word nu elke nacht meerdere keren wakker en dat was een jaar terug niet zo. Ik zou minder moe moeten zijn met de beugel maar dat is helaas niet het geval dus nu afwachten wat het oordeel is van de longarts binnenkort.
Wat ik hoop is dat ik van de vermoeidheid af kom, al 20 jaar ben ik zoekende en alle lichtpuntjes doven uit. Dus nu hopen dat dit spoor geen doodlopende weg is