Hallo Ik ben Roel (43)

1
"Maar dokter, waarom voel ik me dan nog steeds zo moe", die vraag heb ik diverse keren aan mijn huisarts teruggegeven na weer een dosis verandering. Ik heb sinds mijn jeugd al geen schildklier meer en slik daarvoor medicatie in de plaats. De schildklier zorgt voor je stofwisseling en als deze niet goed werkt kan het oorzaak zijn dat je je moe voelt of juist heel erg hyper. Hetzelfde geldt als je medicatie niet goed ingesteld staat.

ik snurk al vanaf mijn pubertijd maar. Jaren achter elkaar ben ik opzoek geweest naar een goede dosis van die schildklier medicatie. en gaf mijn vermoeidheid de schuld aan een verkeerde afstelling. Tot Mijn vrouw aangaf, Roel in bed is het s'nachts ook geen feest meer, je bent zo onrustig en heb soms het idee dat je geen adem haalt. afvallen lukt ook al tijden niet meer want mn energie is weg. Heb obesitas.

Mijn naam is Roel, 43 jr oud. getrouwd en een geweldige dochter van 5jr oud. Ik heb vannacht voor het eerst geslapen met een CPAP. het bleek bij controle dat ik 105 ademstops per uur heb. als mijn intro warrig overkomt dan klopt dat denk ik wel want ik voel me echt Klote. Functioneer niet meer goed, kan me werk bijna niet meer doen. vergeet van alles. Ik heb vannacht als een blok geslapen en ik lijk niet zoveel last te hebben van dat masker maar ja ik ben ook zo moe. Het apparaat geeft aan dat ik nu 6 ademstops had... geen idee of dat per uur is of de hele nacht, maar dat is allemaal beter dan 105 per uur. Daarnaast 10L zuurstof leak. ook geen idee wat dat betekent Mijn apparaat is een Lowenstein soft. Ik moet me nog overal op inlezen en dit forum lijkt me daar erg handig voor. Morgen mijn eerste gesprek met de coach van Mediq.

Ik hoop snel een update te kunnen geven dat het beter gaat. aan diegene die mij voor zijn gegaan met schrijven op dit Forum, alvast bedankt voor alle info!! ik ga langzaam inlezen.

Groeten Roel

Re: Hallo Ik ben Roel (43)

2
Welkom Roel,

Je intro is prima hoor, geeft een duidelijk beeld weer hoe het erbij staat. AHI is altijd per uur, dus als je eens korter dan een uur de cpap gebruikt, dan rekent het apparaat de AHI terug alsof je een uur ermee geslapen hebt. Schrik dan niet van een hoge AHI score. Stel 20 minuten met de cpap geslapen ( = powernap) en 5 ademstops gehad, dan heb je dus een AHI van 15 per uur. (3x20 minuten =60 minuten, dus 3 x5=15 stops) Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn als je een echt uur ermee geslapen had.

Start het lezen met dit bericht.

Het maakt duidelijk voor jou wat je tot nu toe hebt meegemaakt.

Daarna staat er veel informatie bij het forum Naslag, wat erg leerzaam is.

Succes met de therapie en ik hoop dat je je weer snel iets beter gaat voelen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hallo Ik ben Roel (43)

3
Hoi Roel, welkom op het forum.

Je intro is niet warrig hoor, heel duidelijk zelfs.
Met 105 apneu's per uur is het maar goed dat je de behandeling met cpap start.
Vermoeidheid is een veel voorkomende klacht bij slaapapneu, als je de topics hier gaat doorlezen dan kom je het veel tegen.
Vooreerst veel succes met het wennen aan de apparatuur en het masker.