Luchtstroom

1
Ik heb sinds april een vivisol apneu apparaat.
Prima apparaat maar blaast via de full-face cap best veel lucht naar mijn partner.
Hoe kun je dit oplossen. Ik heb al kussen en filter geprobeerd.
Groetjes Tinus

Re: Luchtstroom

3
Beste Tinus,

Ik herken het probleem dat jij hebt met de luchtstroom direct op je partner gericht.
Dit artikel staat op de site van de Apne vereniging:
https://apneuvereniging.nl/duoslang/

De details van de oplossing zijn helaas niet zichtbaar.
Zijn er via dit forum betere foto's te vinden of is deze oplossing inmiddels te koop ?
Ik zou dit graag willen proberen misschien ook wat voor jou ?

Met vriendelijke groet, Peter.

Re: Luchtstroom

4
Inmiddels een paar weken een pleister met wat watten op de lucht uitlaat geplakt. Na een tip op dit forum.
Dit werkt verbazend goed.

Ik had ook inmiddels een nieuw masker besteld met standaard lucht verspreider.

Re: Luchtstroom

5
peterK schreef: 15 aug 2022, 15:41 Inmiddels een paar weken een pleister met wat watten op de lucht uitlaat geplakt. Na een tip op dit forum.
Oppassen geblazen, want watten hebben een hoge dichtheid en dus een hoger risico op het blokkeren van de luchtstroom. Het is in ieder geval niet mijn tip geweest.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Luchtstroom

6
peterK schreef: 15 aug 2022, 15:41 Inmiddels een paar weken een pleister met wat watten op de lucht uitlaat geplakt. Na een tip op dit forum.
Dit werkt verbazend goed.

Ik had ook inmiddels een nieuw masker besteld met standaard lucht verspreider.
Als ik mocht kiezen, zou ik geen watten nemen. Ik zou iets nemen wat iets "luchtiger" is, zoals filter van een afzuigkap... Maar alleen als ik mocht kiezen, ik ga geen keuzes maken voor iemand anders, dat doe ik niet, ik moedig mensen ook niet aan om het te doen, ik zeg alleen maar als ik mocht kiezen...
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10