Nieuw met veel vragen en een shock te verwerken

1
Hallo....

ik ben een man van 57 met een LAT relatie.

onlangs een slaap onderzoek gedaan vanwege allerlei klachten die wijzen op apneu...

ik dacht dat het wel niet zo hard zou lopen....maar helaas als een klap kwam het nieuws binnen. 25 stops per uur van ca. 23 seconden. Nooit wat van gemerkt tot mijn partner vertelde dat ik vreemd adem haal..
Op mijn smartphone heb ik zo een leuke app die mijn slaapritme meet en laat horen hoe ik snurk, adem haal en andere geluiden maak.
Daarbij hoorde ik op een gegeven moment dat ik soms idd vreemd adem. tussAlsof iemand mijn keel dicht duwde.

slaaponderzoek gedaan, intussen bij de KNO geweest.....ja hoor...

eerst dacht ik dat het wel lichtjes zou zijn, toen werd ik met een slaaponderzoek gewezen op ernstig en bij de KNO kreeg ik de klap dat ik in aanmerking kom voor een masker...

pfff...hele dag nodig gehad en nog niet verwerkt.
Ik heb een tamelijk actieve relatie met mijn partner.

Nu ben ik aan het voorstellen, gevoed door de vele foto's op internet van voorbeelden, hoe het moet zijn met een masker.
nou ik denk dat mijn seksleven op 0 gaat. Een betere kuisheidsgordel bestaat niet volgens mij. Wat een ellende allemaal.
Ik denk dat ik de klachten maar accepteer en afzie van zo'n masker...

intussen wil ik wel lezen over ervaringen, vandaar dat ik op dit forum heb ingeschreven.
Ik vind me nog te jong om "gebonden" te zijn aan een masker en daarmee ook een kuisheidsgordel

Re: Nieuw met veel vragen en een shock te verwerken

2
ach, geen probleem om seksueel actief te zijn VOOR je het masker op zet. Daarbij, als je niet gaat voor de CPAP loop je een verhoogd risico op hersenbloedingen, hartfalen, en zelfs een vroege dood. Jouw keus natuurlijk, maar voor mij is ie niet heel moeilijk. Je blijft toch ook geen auto rijden zonder bril, als je slechte ogen hebt, omdat je een bril lastig vindt.... Zo is de CPAP ook een hulpmiddel. Het valt allemaal echt wel mee.

Groeten,
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Nieuw met veel vragen en een shock te verwerken

3
Ik was 29 toen ik m'n eerste BiPAP had gekocht. Na een nacht bedankte ik de Heer op m'n blote knietjes dat zoiets mogelijk kon zijn.

Bij de man leidt betere slaap (o.a. meer REM) tot meer testosteron. Ik onderging dan ook een soort tweede puberteit. Ik kon mezelf wel tegen een bakstenen muur aanwrijven.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Nieuw met veel vragen en een shock te verwerken

4
Het ligt er allemaal wel een beetje aan natuurlijk, maar er zijn zoveel minimale maskers tegenwoordig die in een halve seconde afliggen. En de apparatuur slaat dan vaak vanzelf ook nog af als dit ingesteld kan (wat vaak zo is). Oriënteer je eerst op maskers voor ze je een Mirage FX aansmeren, en vraag ook gewoon om een masker wat snel af kan als je nachtelijke escepades belangrijk zijn.

Zoals hiervoor inderdaad, eerder kans op overlijden, laag testosteron, permanent vermoeid etc. Dat doet je leuke leven pas de das om als je niets doet.

Maar ieder zijn ding.