Ontstoken ogen

1
Hallo lotgenoten,

Ik ben nieuw op deze forum. Ik hoop dat ik hier tips kan vinden die mij gaan helpen.
Ik heb sinds 2 weken een apneuapparaat en ik heb nu al ontstoken ogen van de luchtstroom.

Ik heb Total Care gebeld en 5 april gaan we verschillende neusmaskers uitproberen. Maar mijn vraag is: kan dit probleem opgelost worden met een andere neusmasker? Ik las op deze forum dat iemand dit probleem heeft opgelost met een siliconen oogbril. Zijn er meer mensen die hier baat bij hebben.

Groet Claudia

Re: Ontstoken ogen

2
Hoi Claudia, welkom hier op het forum.

Ontstoken ogen is ernstig, dat moet ten allen tijde voorkomen worden.
Waar slaap je nu mee?
Een neusdoppenmasker zoals de Resmed AirFit P30i of een P10 is volgens mij een masker met weinig risico op blazen richting de ogen.
In principe zou elk goed afgesteld masker geen of weinig moeten lekken, maar er spelen ook dingen mee als beweeglijkheid in de slaap wat het 'zegel' kan doen breken.
Een oogmaskertje aanschaffen, dat zou ik meteen doen omdat het nu al misgegaan is, en het is tenslotte nog een heel eind tot 5 april.

Re: Ontstoken ogen

4
Ik heb nu 2 neusmaskers al gehad. Ik heb geen last van lekkage maar het is de luchtstroom die uit de uitgang (diffuser) waar ook je uitademing naartoe gaat. Ik slaap op mijn zij en een of andere draait die uitgang zo dat de luchtstroom naar mijn ogen gaan. Ik heb al een verwarmde slang gekocht, maar helpt ook niet.

Ik heb de 2 volgende maskers:
Lowenstein cara en F&P Eson2

Re: Ontstoken ogen

5
Ik vond de Eson2 echt verschrikkelijk. Eén groot lekfestijn. Na een korte tijd met de N30i uiteindelijk het masker gevonden dat voor mij werkt (Dreamwear onder de neus). Maar een masker is zeer persoonlijk, dit wordt een (korte of langere) zoektocht. Maar zeker, een ander masker kan dit verhelpen.
M 39j
Apparatuur: ResMed AirSense 10 autoset (14,6 cm H2O) Philips Dreamwear neusmasker
Initiele AHI 89,4
"Exit light, enter night, take my hand, we're off to never-never land."

Re: Ontstoken ogen

8
Ik gebruik zelf de "Onyix Eye Shields," ook erg handig bij logeren in kamers waar slechte zonwering aanwezig is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Ontstoken ogen

9
Ik kreeg ook last van mijn ogen bij de Eson 2 Small.
Het Masker viel net op mijn ooghoeken.
Heb nu de F&P Brevida xs/s en dat bevalt heel goed.
Geen last meer van dikke tranende ogen.
Dit is een under the nose masker. Voor de luchtuitlaat zit een filter waardoor je niets merkt van blazende lucht.