Toenemende lekkage Airfit F30

1
Via mail kreeg ik een standaard mail van Resmed over een hoog lekkage volume. Daarom maar weer eens de SD uitgelezen en inderdaad is de lekkage gemiddeld hoog, 20 liter.
Het Airfit F30 masker is bijna een jaar oud. Kan dit de oorzaak zijn? Stugger worden van siliconen waardoor het masker slechter afsluit?
Ik trek de banden niet strakker, want dat is oncomfortabel.
Ook s nachts is de lekkage merkbaar (geblaas van de machine/masker?

De machine is trouwens ingesteld op APAP.

Re: Toenemende lekkage Airfit F30

2
rinja schreef: 13 apr 2021, 20:39 Het Airfit F30 masker is bijna een jaar oud. Kan dit de oorzaak zijn?
Jazeker kan dat! De meeste maskers zijn met 1 jaar echt wel opgebruikt. In sommige gevallen zou 6 maanden zelfs redelijk zijn, maar de verzekering...
rinja schreef: 13 apr 2021, 20:39 Stugger worden van siliconen waardoor het masker slechter afsluit?
Doorgaans wordt het maskerkussen slapper en glibberiger.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Toenemende lekkage Airfit F30

4
Vandaag met de leverancier contact opgenomen en ze sturen een nieuw masker.
Op dit moment gebruik ik t quiet air kniestuk. Dit laatste is volgens de leverancier niet meer leverbaar.
Vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik t kniestuk zo lang als mogelijk kan gebruiken? Het zorgt NL voor een aanzienlijk geluidsreductie.
Kan ik de leverancier verplichten te leveren?
Ik zie dat Vivisol dit artikel gewoon in het assortiment heeft.