beste converter voor in de vrachtwagen

1
goedemorgen

ik hep een vraag ik heb net de uitslag van mijn slaap monementje en moet dus aan de machine.nou wordt voor thuis geregeld maar als internationaal chauffer mot je der ook een in de wagel hebben.nu hep ik een beetje rond geneust hier op het forum.maar ik zie effe de boomen door het bos niet meer.met welk merk jullie de beste ervaring meei hebben en wel of niet via de omvormer.nu hep ik nog een tijdje tegaan om de weg weer op de weg te mogen.maar dan ook wel weer tijd om prijs en vergelijk te doen .dus hoop wat wijzer te worden van jullie ervaringen :grin: :grin:
ik weet echt no niks van de machine thuis wordt nu geregelt door ziekenhuis.dus ben echt totaal onwetend over hoe en wat :upside_down_face: :upside_down_face:

grt stef (oja bent een beetje dislekties ;) )

Re: beste voor in de vrachtwagel

2
Als eerste moet je even uitzoeken op wat voor spanning je apparaat werkt.
12 / 24 / 48 volt.
Dit staat op de adapter vermeld

Dan zijn er twee opties:
De dure
De goedkope

De dure is een 12V voeding bij je behandelaar bestellen.
Al gauw een eurootje of 100

De goedkope is een passende stekker voor je apparaat een stukje snoer en een 12V sigarettenaansteker plug kopen.
Een paar euro.
Maar dan moet je een heel klein beetje handig zijn met een soldeerbout.

Oh, een derde is een omvormertje die zeker 100W aan kan.
Ik heb hier jaren mee aan boord van onze boot geslapen en dat voldoet prima.
Kost ook een paar tientjes.

Het beste is dan een omvormer met een, zoals dat heet, zuivere sinus, maar dan praten we over een heel andere prijsklasse.
Daar heb je ook zo'n omvormer van je behandelaar voor.
Een gemodificeerde sinus kan de klus ook klaren.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: beste voor in de vrachtwagel

3
Een inefficiënte 230 inverter is eigenlijk nooit nodig. Er zijn apparaten (Dreamstation, oude DeVilbiss) die direct op nominaal 12v kunnen werken, dus zeg maar 11-13 volt tolereren. Dan heb je de Airsense10 van ResMed die intern op 24 volt werkt, maar sowieso niet bedoeld is om direct aangesloten te worden op een 24 volts systeem zoals dat in trucks bestaat. Deze gebruikt een DC-DC converter die alles tussen 12v en 24v constant naar 24v brengt. Als je deze DC-DC converter hebt a ~100 euro dan kan je overal terecht met de Air10.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i