SD kaarten met ingebouwde wifi.

1
Ik zag laatst een bericht over SD kaarten met ingebouwde wifi (Toshiba Flashair).
http://www.toshiba-memory.com/cms/en/pr ... -card.html
Volgens een Engelstalig forum zou deze werken met bijvoorbeeld een Resmed S9.
Ik weet er niet veel van, maar het feit dat je wifi verbinding inbouwt in je cpap opent heel nieuwe werelden.
Ik heb deze kaarten nog niet met een router verbonden zien worden, maar je kan wel draadloos je data overdragen naar bijvoorbeeld je PC.
Moet alleen nog je leverancier meegaan hierin.
Maar als je nu dezelfde functies zou hebben als Resmed MyAir, en de leverancier hier ook toegang geeft...

Re: SD kaarten met ingebouwde wifi.

2
Hey John, Welkom op dit forum.

Weer wat geleerd. Ik wist niet dat er al Sd kaarten met een gebouwde chip bestond. Erg handig inderdaad.

Verder zul je nooit en te nimmer toegang krijgen tot myAir om daar zelf in te gaan kijken. Altijd via de browser.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: SD kaarten met ingebouwde wifi.

3
Hoi Ruud.
Ik ben niet nieuw hoor. Ik meld me alleen heel zelden. :)
Dat je geen gebruik kan maken van MyAir begrijp ik.
MyAir is speciaal voor de Airsence modellen, en je kunt een S9 natuurlijk nooit upgraden. [bigsmile]
Ik dacht eerder aan een eigen MyAir, of zoiets als SleepyHead, welke dan ook zelf contact maakt met je cpap.
Er is wel een app voor android die met die SD kaart werkt. https://play.google.com/store/apps/deta ... cpapviewer
Je kan de kaart via een browser instellen, en dus ook een wachtwoord voor je router instellen, denk ik.
Je zou dus in principe de data van je cpap van overal op internet kunnen benaderen, en eigen software ontwikkelen hiervoor.

Re: SD kaarten met ingebouwde wifi.

4
Hi John erg handig. Wist niet dat er een App bestaat. Zou handig zijn om de gegevens direct vanaf de Resmed AirSense 10 in SleepyHead in te lezen.

Zou Arie Klerk eens bij de maker van sleepyhead moeten voorstellen. Arie Klerk = boudewijn in dit forum.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: SD kaarten met ingebouwde wifi.

5
Heb er nog even over nagedacht hoe een en ander zou kunnen gaan werken.
MyAir is een website, met een database, gekoppeld aan je cpap.
Nou kun je op die kaart een webserver zetten die op MyAir lijkt, database zit er dan gelijk naast, en meer heb je eigenlijk niet nodig.
Je logt in met je computer op je cpap (De kaart in feite), en je ziet direct alles wat je weten wil.
Dan is het niet meer nodig om data naar je PC te halen.
In feite zou je MyAir kunnen kopiëren en wat bewerken zodat die direct de data leest (als je HTML en dergelijke kan), deze op die kaart zetten, en klaar. :)
Je typt dan het IP adres van je cpap in, en je ziet gelijk je eigen MyAir.