Fijnstof

1
Ik vroeg me laatst af , ik woon aan een best wel een drukke weg en dan heb je altijd met fijn stof te maken , zo'n cpap met filter houden die deze deeltjes tegen met andere woorden is dit een positief bij effect of ben ik nu te positief ? hahaha :D

Groet

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Fijnstof

2
Hallo Robin,

Dat is denk ik moeilijk te zeggen. Het is in ieder geval fijn dat er een filter in de cpap zit en er zijn ook speciale filters voor mensen met astma die nog beter filteren. In mijn omgeving wordt de laatste tijd veel ge- en verbouwd, wat ook nogal wat fijnstof oplevert en dat kan ik wel degelijk zien aan het filtertje. Ik maak het dan ook regelmatig schoon.

Groeten,
Julius

Re: Fijnstof

3
Ok Julius bedankt voor je antwoord , en inderdaad wat een stof komt er af na een paar weken , ik blijf maar filters bij bestellen ...
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Fijnstof

4
Ze zeggen van niet, maar je kan ze gewoon uitspoelen, hoor.
Ik doe maanden met één filtertje.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Fijnstof

5
Ik ben daar gek ,leverancier krijgt genoeg geld van mijn verzekering daar passen elke maand best 4 filtertjes bij .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Fijnstof

6
Beste Robin,

Ik klop mijn filter iedere week uit en vervang het na 4 maanden door een nieuw. Werkt uitstekend!

Groet,


Irma

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

Re: Fijnstof

7
Om even aan te haken op dit topic: ik heb last van huisstofmijtallergie en gebruik de pollenfilters voor mijn Dreamstation. Dit heeft toch wel enig effect:

Afbeelding


Dit is na 30 dagen gebruik, lijkt erger dan dat het is vanwege lichtbalans van de camera (ik slaap niet in een kolenmijn) maar toch is het verschil ‘in het echt’ ook nog erg goed te zien. Ik kan het gebruik van deze filtertjes iedereen aanraden.

Re: Fijnstof

8
Das een beste partij stof,
ik ga mijne ook maar eens gauw wisselen, vergeet het steeds.
En ik herinner me schaamtevol de laatste keer bij apparaatcontrole en de madam het filtertje er uit haalde, me verwijtend aankeek en een heel pak filtertjes mee gaf.

Re: Fijnstof

10
oeps..... ik vergeet dat ook vaak tot de antisnurkmachine een hoop herrie begint te maken :oops: :oops:

Dus nu ook maar even snel de filtertjes vervangen [bigsmile]

En wat toch een zooi in dat kleine filtertje blijft zitten zeg :shock:

Afbeelding
Resmed Airsense 10
Neusmasker F&P Eson M
Verwarmde slang heb ik ook.

Re: Fijnstof

11
jaapio schreef: En wat toch een zooi in dat kleine filtertje blijft zitten zeg :shock:
Ik heb gemerkt dat er na slechts een week de diffuser er al zo uit gaat zien. Gelukkig zit het aan de uitlaatkant.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Fijnstof

12
Menno M. schreef:Ze zeggen van niet, maar je kan ze gewoon uitspoelen, hoor.
Ik doe maanden met één filtertje.
Dat kan alleen met de grove schuimplastic filter, niet met de fijnstof filter. De correcte instructies staan in de handleiding van uw apparaat.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Fijnstof

13
Toen ik dit topic las moest ik tot mijn schaamte erkennen dat ik helemaal vergat naar het filter te kijken. Snel vervangen want het filter was behoorlijk vervuild.

In mijn digitale agenda direct maar een terugkerende melding voor schoonmaken/vervanging filter gemaakt.

Blijft nog wel even de vraag wat voor (eventuele) schade een sterk vervuild filter kan aanbrengen.

M.vr.gr.