Chinese APAP/CPAP

1
Hallo,

Heeft iemand al ervaring opgedaan met een CPAP of APAP uit China?

Toen ik aan het zoeken was naar een extra CPAP voor bv vakantiehuis, kwam ik erachter dat via de welbekende AliExpress inmiddels ook CPAP's en APAP's te koop zijn voor redelijke prijzen. Bijvoorbeeld de machines van BMC en Yuwell zijn voor prijzen van 300-450 te koop.
Is dit een aantrekkelijke manier om zelf een reserve CPAP aan te schaffen of moeten we ons hier voorlopig niet aan wagen?

Ik ben benieuwd of iemand hier al iets over kan zeggen.

Groet, Ronald

Re: Chinese APAP/CPAP

2
Hallo Ronald,

Het merk BCM is inderdaad Chinees. Men heeft bij de productie van deze apparaten de techniek afgekeken van het merk Resmed. Die hebben hiertegen geprotesteerd en rechtzaken aangespannen, welke uiteindelijk met schikkingen door de Chinezen zijn betaald.

Als ApneuVereniging hebben wij zo vier toestellen kado gekregen om deze uit te proberen. Zelf heb ik er niet mee geslapen, maar van horen zeggen, maakt dit merk wel meer geluid tijdens het slapen.

Het probleem ligt denk ik, wat als er iets mankeert, waar moet je dan terecht?

Ik neem mijn eigen toestel altijd overal mee naar toe en dit geeft nooit problemen. Gaat er iets stuk dan kun je een Leverancier bellen en die kijken dan of men een nieuw, lees ander, exemplaar kunnen leveren.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar