kosten

1
kan iemand mij vertellen waarom vitalair iedere maand 22 euro declareert, lach niet maar het bedrijf mijn zorgverzekeraar en het slaapcentrum kunnen mij hierop geen antwoord geven.

graag reactie's.

Re: kosten

2
Vitalair verstrekt aan u apparatuur en een masker voor uw apneubehandeling en de afspraak met uw zorgverzekeraar zal zijn dat voor deze verstrekking een maandelijkse bedrag gedeclareerd kan worden.

M.vr.gr.

Nog even ter aanvulling: niet iedereen, die met de apneubehandeling begint, blijft deze behandeling volgen. De reden laat ik maar even in het midden.
Als de zorgverlener het apparaat in één keer declareert aan de zorgverzekeraar en de patiënt stopt b.v. na 18 maanden en levert de apparatuur in dan is er behoorlijke administratieve rompslomp omdat berekend moet worden wat de ‘restwaarde’ van het apparaat is dat door de zorgverlener aan de zorgverzekeraar gedeclareerd is.

De zorgverlener ziet er dan ook op toe of de patiënt therapietrouw is door te controleren hoeveel uren de patiënt het apparaat gebruikt en dat gaat weer door het uitlezen van het geheugenkaartje (hetzij op afstand, hetzij bij een huisbezoek, hetzij door het te laten opsturen). Dit valt dan weer onder de afspraken die de zorverzekeraars met de zorgverleners gemaakt hebben.

Vandaar dat het praktischer voor de zorgverlener en zorgverzekeraar zal zijn om een maandelijks bedrag te declareren en daar zullen onderling afspraken over gemaakt zijn.

Re: kosten

3
Nog een aanvulling: de leveranciers moeten voor dat vaste bedrag iedereen helpen. Heeft iemand meer hulp (bv zoektocht naar goed masker) nodig dan moet dat van dat vaste bedrag. Scheelt natuurlijk heel veel administratieve rompslomp (doorberekenen onderdelen bijvoorbeeld)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Re: kosten

4
Nog een wel heel belangrijke aanvulling. De zorgverzekering mag dit bedrag ook niet doorberekenen aan jou. Het is geen eigen bijdrage/risico.
Dit heeft te maken omdat het een leentoestel betreft. Je heb het toestel in bruikleen en moet het weer terug inleveren op het moment dat je stopt of veranderd.

Bedrag kun je wel terugzien in de betaalde kosten waarschijnlijk.