Ervaring en geluidsniveau

1
Ik heb sinds kort een nieuwe CPAP (de oude is na jaren kapot gegaan). Ik heb nu de AirSense 10 AutoSet welke is geleverd door VitalAire. Het apparaat maakt aanzienlijk meer geluid dan mijn vorige (Als ik er drie opgevouwen handdoeken onder leg is het goed.) en de verwarmde slang is voor dit apparaat kennelijk voorlopig niet leverbaar waardoor het niet echt comfortabel is. De ervaringen met de leverancier zijn ook echt bedroevend dus ik wil eigenlijk wel eens weten of er een soort vergelijkende (enigszins objectieve) tests bestaan voor de apparatuur (en misschien ook wel voor de leveranciers maar dat laatste is niet zo belangrijk als het apparaat goed werkt.). Wat is nu eigenlijk de stilste CPAP en welke komt als beste uit de vergelijkende testen? Heeft iemand daar informatie over of weet iemand waar ik dat kan vinden?

Re: Ervaring en geluidsniveau

2
Hallo Joost,

Ik weet niet wat voor apparaat je eerst hebt gehad.

Ik zelf heb ook de Resmed AirSense 10 autoset van ook dezelfde leverancier.

Deze staat bij mij naast mijn bed op een opvouwbaar opstapje zonder iets eronder.

De Resmed AirSense 10 maakt bij mij geen enkel geluid. Ik gebruik ook de bevochtiger erbij en een verwarmde slang. (deze kun je ook gewoon bij Vivisol bestellen voor circa €32,00)

Het enige geluid wat ik hoor is mijn ademhaling via mijn neusdoppen masker.

Dus als jouw Resmed niet stil te krijgen is zou ik subiet dit melden bij Vitalaire.

Zij horen hier aandacht aan te schenken.

Geen genoegen nemen met een ander antwoord. Anders is het overstappen naar Vivisol en daar is men vaak erg gevoelig voor.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ervaring en geluidsniveau

5
Ik hoor mijn Resmed AirSense 10 autoset echt niet. Die van mij staat op een opstapje naast mijn bed. Het apparaat staat dus onder de bovenkant van het matras.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar