Re: Wisseling van CPAP (en leverancier ....)

21
@ PLP, je hebt helemaal gelijk dat je maar niet zomaar instellingen zonder kennis van zaken moet gaan veranderen. Maar helaas heb ik zelf de ervaring dat wanneer je zover bent dat je huwelijk er bijna aan kapot gaat en je op het punt staat de PAP in elkaar te trappen, je ........... Wat belangrijk is dat je in je achterhoofd houdt dat de therapie er is voor jouw gezondheid. Hoe moeilijk dat ook is, worstelen met de apparatuur.

@ Sledge, ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met degene die je therapie begeleid en dit probleem aan hem/haar voorleggen. En blijf volhouden! Je hebt gewoon recht op een adequate en doeltreffende therapie!

Re: Wisseling van CPAP (en leverancier ....)

22
volgende maandag heb ik een afspraak en zal ik het nodige vragen, men heeft gezegd dat de cpap op 8 zou staan, maar volgens de app blaast die 90 % van de tijd op 14 en dit neemt niet af wanneer ik gewoon adem en wakker ben. Dus zeker iets om aan te passen.

En ik ben van Belgie en moet het doen met wat men hier geeft, ikzelf heb al een dreamwear gekocht en dit is oneindig veel beter van draagcomfort, maar de druk moet verlaagd worden.
Dreamstation Auto CPAP, ResMed Quattro en dreamwear full face mask
Voor CPAP : Ahi 59,4 / 150 obstructieve hypopneus en 253 obstructieve apneus, arousal + ontwaakindex : 64,7 per uur slaap

Re: Wisseling van CPAP (en leverancier ....)

24
ze hebben zelf vastgesteld dat het masker bijna van mijn gezicht werd geblazen en nu dien ik een maand te testen met een maximum druk van 10, en ik slaap al drie dagen met mijn masker op en de vrouw klaagt niet. Er is bijna geen lekkage meer, maar mijn vrouw zegt dat ik afgelopen nacht heb gesnurkt, maar dat komt waarschijnlijk van de vermoeidheid.
Dreamstation Auto CPAP, ResMed Quattro en dreamwear full face mask
Voor CPAP : Ahi 59,4 / 150 obstructieve hypopneus en 253 obstructieve apneus, arousal + ontwaakindex : 64,7 per uur slaap