Apparatuur apneu thuis registratie

1
Hallo,

Ik ben reeds een aantal keren in het ziekenhuis geweest voor het bepalen van de ernst van de slaapapneu. Hier komen heel uiteenlopende resultaten bij naar voren (gaande van 0 apneus tot ernstig slapapneu!). Ik wil hier zelf beter zicht op krijgen, vooral op de factoren die eventueel een rol spelen in het verminderen van het aantal apneus en ben dan ook op zoek naar een goed registratiesysteem om dat thuis te doen. Op internet zie ik een aantal mogelijkheden, zoals op deze site

https://www.nosleeplessnights.com/best-sleep-tracker/

maar het is moeilijk een keuze te maken. Heeft iemand hier misschien goede ervaringen met een bepaald tracking systeem?
Veel dank alvast voor elke tip!

Groetjes, Daaltje

Re: Apparatuur apneu thuis registratie

2
Daaltje,

Je bent begonnen met een cpap en je was van plan om over te stappen in 2016 naar een MRA en je woont in België.

Vraag van mijn kant, heb je inmiddels een MRA en zoja hoe gaat dat nu?

Zonee, wordt je nog behandeld voor Apneu, want je had 21 Ademstops las ik.

Het nadeel van zo registratie is dat je geen Ademstops kunt meten met zo instrument.

Wat je kunt doen is een oxymeter aanschaffen.

De contec cms50f kan 24 uur registratie van hartslag en zuurstof dalingen vastleggen.

Zuurstofdesaturatie
Verlagingen van de bloedzuurstofniveaus (desaturatie) worden geregistreerd tijdens polysomnografie of beperkte kanaalmonitoring. Op zeeniveau is een normaal zuurstofgehalte in het bloed (verzadiging) meestal 96 - 97%. Hoewel er geen algemeen aanvaarde classificaties zijn voor de ernst van zuurstof-desaturatie, worden reducties tot niet minder dan 90% gewoonlijk als mild beschouwd. Dalingen in het bereik van 80 - 89% kunnen als matig worden beschouwd, en die onder de 80% zijn ernstig.

Aan de hand van zuurstof desaturatie onder de 89 % kun je redelijk bepalen of je ademstops/hypopneus hebt gehad.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar