Re: verkeerde waarde cpap

41
beste ruud ik heb ander apparaat gekregen een apap die automatisch de druk aanpast het was voor de rest precies hetzelfde apparaat zei ze nu vannacht niet goed geslapen en ahi was verrassend 8.5 .
moet er wel bij zeggen dat ik met ontstoken achillespees zit en veel pijn heb misschien dat dat van invloed kan zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

42
Aha, dat verklaard de instelling 7 - 12 cmh2o. Echter de Resmed AirSense 10 apap kruipt de druk meestal naar het maximum toe ongeacht wat je echt nodig heb. Bij jou zou dat inhouden een druk van 11,6 - 11,8 cmh2o de meeste tijd van de nacht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

43
beste ruud
ik heb idd het gevoel dat de druk heel de nacht maximaal is in de morgen zeer droge mond en hoofdpijn is het movelijk om de druk lager te zetten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

44
heeft er iemand last van zijn ogen bij een full face masker want krijg natte ogen en trillingen van ogen en denk dat het door het blazen van lucht komt die bovenuit masker stroomt

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

45
Als er sprake is van lekkage bij de neusbrug van jouw full face masker dan moet daar echt naar gekeken worden. Niet een half jaar wachten maar meteen actie ondernemen.

Lekkage op de ogen moet ten alle tijde voorkomen worden, daar het risico bestaat op het verstoppen raken van de traanbuizen en dan drogen de ogen uit. Dit geeft dan nog veel meer ellende.

Een ander masker die beter past en een lagere druk indien dit mogelijk is. Slaap je nog steeds met maximum druk 12 cmh2o?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

46
Een tip voor een ander masker: Overweeg de AirFit F30 of de Dreamwear Full Face. Deze zijn allebei zo ontworpen dat lucht in de ogen spuiten bij lekkage onmogelijk is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: verkeerde waarde cpap

47
ik slaap nog steeds met dezelfde druk ik kijk vanavond even wat voor type masker en zal eens naar slaapverpleegkundige bellen want heb echt het idee dat de natte ogen en trillingen van onderste ooglid door het masker komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

48
even nog een vraag of er ook mensen zijn die last hebben van hun tong ik heb het gevoel dat mijn tong tintelt overdag zou dit kunnen komen door de apap omdat die heel de nacht lucht ook tegen mijn tong blaast ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

49
moet 24 juni naar osasverpleegkundige voor het masker vannacht weer wakker door siliconen die als het ware lagen te wapperen nog steeds natte ogen

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

50
Ik heb herken dat natte ogen gevoel en prikkelltong gevoel. Ik had dat ook bij mijn eerste volgelaatmaskers.
Heb de Quattro en resmed F20 gehad.

Tegen het prikkelen, de luchtbevochtiger hoger gezet. Staat nu op niveau 6 (resmed s10elite). Dat was toen wel over maar, druk op ogen werd erger als ook irritatie van mn neusbrug door het "warme" vocht.

Ik ben overgestapt op de resmed F30. Sindsdien geen last meer van ogen en neus. Afstellen is wel even een dingetje, waar je de tijd voor moet nemen, aangezien de siliconenflap bij verkeerd zitten een neusgat kan blokkeren. Dit is te corrigeren met de verstelling boven op het hoofd en bij je oren. Onder lekkage is te verhelpen met de onderste bandjes.

Ik heb de slang aan het hoofdboord hangen zodat de uitloop van lucht uit de elleboog naar beneden gaat.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

51
beste apneuers
ik slaap nog steeds met apap en max druk 12 ahi is lange tijd rond 1 maar gelukkig geen csa tenminste dat geeft deze machine als ik door menu ga aan.
mijn probleem blijft toch dat ik veel last heb van mijn tong geirriteerd en denk toch dat dit door het harde blazen komt 1 keer uitgelezen en osas zei dat heel de nacht druk op 11.8 blaast iemand meer ervaring hiermee ??

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

52
Ik vraag mij nu af welk merk cpap je hebt? Ik dacht dat je een Resmed AirSense 10 Elite had maar dat is een cpap met vaste druk instelling.

Heb je wel een Resmed AirSense 10 maar dan een Autoset met automatische variabele druk instelling?

Op 27 april om 11 uur heb ik je al uitgelegd wat de Resmed AirSense 10 doet met de variabele druk instelling meestal blijft deze net onder het maximum zitten de gehele nacht.

Bij een lage ahi is het soms nodig om te kijken bij welke druk instelling hetzelfde resultaat kan worden bereikt dan bij een zeer hoge druk instelling.

Dat heet fine tuning en ik vind dat jouw arts je daarbij moet begeleiden. Onnodig met een druk van 11,8 cmh2o slapen kan ook weer voor andere problemen zorgen.

En ja wat jij beschrijft herken ik ook bij mijzelf, maar ik had geen last van een prikkelende tong bij gebruik van full face masker, wel van een kurkdroge mond. Nu zeker geen last van beide met gebruik van neusdoppen masker en druk instelling 6,8 cmh2o.

Dus al eerder gezegd, Kijk met de arts samen naar de beste druk om hetzelfde resultaat met de AHI te krijgen dan nu het geval is.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

53
beste ruud

ik heb de resmed wat jij beschrijft die automatische maar ik heb neusdoppen geprobeerd maar heb chronische neusverstopping en slaap altijd met open mond dus neus doppen is geen optie voor mij en mijn tong is echt geirriteerd en zeker ook een droge mond .
laatste uitlezing was door osas en die was volgens mij nieuw want was heel onduidelijk en zei tegen mij want ik vroeg om masker f30 dat die via dermatoloog moest gaan word er beetje moedeloos van

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

54
Het F30 masker gaat over de mond maar ook via neusdoppen.

Als je last hebt van siliconen allergie kun je beter de F20 aanvragen. Dit full face masker gaat over de neus en mond heen e heeft foam inzet stukken. Die moeten 1 keer per maand worden vervangen. Geen allergie dan is het F20 masker van Resmed ook verkrijgbaar zonder foam inzetstukken.

De leverancier hoort deze maskers aan je te leveren. Een longarts kan dit voorschrijven, een dermatoloog misschien als je last van alergische reacties hebt op silicoon.

Een verwarmde slang kan uitkomst bieden tegen de droge mond en wellicht het prikkelend gevoel, wel in combinatie met bevochtiger gebruiken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

55
vraagje aan ruud
op de airsens elite 10 apap kan ik toch ook zien als ik door het menu wandel en uitlees de ahis dat daar ook de centraal apneus bij staan die staat op nul en vraag voor iedereen die met max druk tot 12 ook last heeft van oren want heb het gevoel dat die druk zelfs mijn oren doorblaast word er beetje krankjorum van loop al met het idee om maar gewoon alles aan de kant te gooien maar vrouw is tegen haha

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

56
Ik heb al vaker aangegeven om naar je arts te gaan om de druk naar beneden aan te laten passen. Een hoge druk kan ook op invloed op je oren zijn, denk eens aan een vliegtuig op grootte hoogte. Echt een hoge druk die wellicht niet nodig is kan voor veel problemen zorgen, maar je moet wel de stap zelf zetten om daar verandering in te brengen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

57
beste ruud
gisteren in overleg met osas druk naar 11 gezet vanmorgen ahi 1.8 met druk 12 0.8 nu even afwachten wat dit met oorklachten doet maar zij zei dat druk van 12 niet zo extreem hoog was ik weet het niet

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

58
Hmmm.
"Grappig".

Ik heb ooit een druk van 13 gehad.
Kreeg allerlei klachten, waaronder verschrikkelijke rugpijn 's ochtends.
Toen ik daarmee de behandelaar confronteerde zei die juist dat dit soort drukken "ook wel extreem hoog" zijn.
Dat het bij 10 toch wel zo'n beetje moet ophouden.


De ene behandelaar is de andere niet.
Dat is wel duidelijk.

En 1,8 is een AHI waar ik alleen maar van kan dromen, hoor.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: verkeerde waarde cpap

59
beste ruud
iom osas druk verlaagd naar 11 volgens mij nog te hoog huisarts zag ingetrokken trommelvliezen kon niet door cpap komen volgens hem omdat dan je trommelvliezen bol staan klopt dit ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

60
Ik heb daar geen antwoord op, omdat ik het niet weet.

Maar als je er nog last van hebt, dan zou ik de druk eens op 10 zetten en kijken of de pijn in je oren over is en controleren of de AHI acceptabel blijft. Een arts kan ook (on)gelijk hebben, maar met een drukverlaging naar 11 cmh2o blijk jij nog last te hebben. Je ahi is prima dus je kunt best even proberen. Omlaag is minder problematisch dan omhoog.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar