Re: verkeerde waarde cpap

61
beste ruud even een vraag
1 dag op vakantie nu maar vannacht naar bed en had gelijk gevoel dat ik moeilijk kon ademen met masker op werd na 1 uur wakker ineens en kort van adem zou dit een ademstop geweest kunnen zijn ? ahi gaf 0 aan op dat moment maak me nu toch beetje bang dat het niks met hart is ofzo

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

63
Dat kan een bijna Ademstop zijn geweest. Kan vaker gebeuren en als je dan wakker ervan wordt kan het ook zo zijn dat je hart te keer gaat. Is geen hart aanval maar een kwestie van te weinig co2 door te snel uitademen, of te veel co2 door te langzaam dus te weinig uitademen.

Dus dat kan een naar gevoel geven.

Ik adem dan diep in via de mond, hou mijn adem voor 15 sec in en adem daarna via de neusgaten (mond gesloten houden) langzaam weer uit. Desnoods nog een keer herhalen.

Waar ben je op vakantie naartoe?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

64
we zijn nu in oostenrijk en over 6 dagen door naar kroatie voor 7 dagen dan weer 5 dagen andere camping in oostenrijk dus 2 halve week weg maar het gaf idd raar gevoel net of ik moeite had om te ademen

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

65
Hou rekening met eventuele hoogte verschillen in die landen. Met een apap kan de druk zichzelf aanpassen , meestal tot zo 2400 meter. Een cpap kan dat niet, dus daar moet je eventueel de druk wat hoger instellen indien je merkt dat problemen krijgt met te weinig lucht.

Nog een prettige vakantie verder.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

66
denk dat mijn apap apparaat naar de ballen is denk vanmorgen 6.30 u geslapwn en 0.0 ahi da kan toch niet

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

67
Hallo

Natuurlijk kunnen we met deze info niet bepalen of je apparaat stuk is ja of nee.
Als deze nog blaast zoals je gewend bent verwacht ik dat niet.

Een waarde van 0 kan voor komen is wel zeldzaam.

Als je de gegevens bekijkt kun je in het menu ook de periode kiezen waarover het apparaat de ahi toont, dus per dag - 7 dagen etc.
Het apparaat rekent van 12 in de middag tot 12 uur in de middag.
Als je dus per dag de periode hebt staan en je kijkt na 12 uur kan het zijn dat hij 0 aan geeft zeker als je het apparaat even aan hebt gehad zonder ermee te slapen.

Even afwachten en kijken wat het apparaat de komende dagen aangeeft

Mvgr
Harks37

Re: verkeerde waarde cpap

68
beste allemaal
vannacht bijna heel de nacht niet geslapen maar eerst 1 uur met full face masker op wakker gelegen eruit gegaan en ahi was 8 dat kan toch niet als je wakker bent

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

69
Ja hoor, dat kan wel. Als je heel ontspannen ligt kan het zijn dat je "vergeet" te ademen. Centrale apneu dus. Ik heb er ook weleens last van.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: verkeerde waarde cpap

70
beste agnes
ik lag juist heel gespannen op bed slecht of niet goed ademend heb naderhand nog slaapmedicatie grnomen en toen uurtje geslapen

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

72
Je geeft zelf al aan dat je niet goed ademde. Wellicht dat daar dan de oorzaak zat. Stress helpt ook niet met slaapapneu, helaas.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: verkeerde waarde cpap

73
Het apparaat registreert alles. Dus ook als het volume van een ademteug een terugval heeft van tenminste 30 %. Dit registreert het apparaat als een Hypopneu. Dus als je de cpap slechts 1 uur gebruikt hebt, dan kan 8 gebeurtenissen zo maar plaatsvinden. Korter dan 1 uur, dan worden de gebeurtenissen herberekend naar 1 uur. Dus stel 3 gebeurtenissen in 20 minuten, dan 9 per uur.

Maar belangrijker is de reden waarom je niet kon slapen!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

74
das een lang verhaal ruud heel gestresst en als ik in wil slapen bevend gevoel in romp allerlei therapieen al gehad en adviseren dan slaapmedicatie

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

75
op controle bij osas en de sd kaart uitgelezen zat op 1.4 ahi ze heeft nu de apap op vaste druk gezet en van 10 naar 9 max omdat ze zei dat een apap eigenlijk altijd te laat komt omdat de ademstop dan al geweest is maar nu al 2 dagen klote geslapen en ahi van 8 wil terug naar vorige instellingen

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

76
ruud heb zojuist instellingen proberen te veranderen maar denk dat ik alles verkeerd heb gedaan zie alleen maar cpap en autoset staan geen apap meer ??? druk heeb ik.nu tussen 6 en 10 staan maar snap iets niet van aanloopdruk staat dat apart van beggin druk van 6 dus kun je die bv op 4 zetten maar die min en max druk op 6 en 10 help aub

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

77
nog vraagje voor ruud wat betekent ramp want heb aanlooptijd nu op auto staan heeft dat daar iets mee te maken ga morgen osas bellen maar vervelende is dat er iedere keer mensen van vivisol daar zitten en de osas die in ziekenhuis werkt er niet altijd is

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

78
De aanlooptijd is wat rampinstelling is bij andere merken. Als deze op 'aan' staat, dan kun je deze op intervallen van 5 tot 45 minuten instellen. Ook 'Auto' stand is mogelijk. In deze stand wordt de druk pas verhoogd naar de vaste druk instelling bij cpap of minimum ingestelde druk bij apap/autoset, nadat de cpap aan de hand van bijvoorbeeld het ademtempo heeft geconstateerd dat de slaap is ingegaan. Soms kun je de aanlooptijd/ramp instelling als te weinig lucht ervaren. Zelf zou ik direct op de juiste druk beginnen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

79
beste ruud
heb net de verwarmde slang besteld en hoop dat daarmee het probleem van de mond een stuk minder word dus pijnlijke ruwe tong droge mond bij wakker worden en last van tandvlees en oren .
zouden hier meer mensen last van hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

80
Je leest heel veel over een droge mond, tandvlees problemen (ontstaat ook vaak door slapen met open mond) en ook over oor problemen lees je soms berichten over.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar