verkeerde waarde cpap

1
hallo allemaal iemand ervaring met een cpap die volgens psg onderzoek niet dezelfde waarde aangeeft cpap geeft 2.7 psg geeft 17 hypnopneu aan per uur

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

2
Kun je ook vertellen welk merk cpap dit was? Zelf had ik dit ook eens met de F&P Icon, het oude model lichtgrijs van kleur. De waarden in het display weken af van de waarden die in de software InfoSmart van F&P zelf werden weergegeven. Toen de leverancier en fabrikant gebeld. Fabrikant gaf toen aan dat dit een software fout betrof die in nieuwere versies was opgelost. De leverancier ruilde hem toen om.

Dit is wel een erg grote afwijking. U zou contact kunnen opnemen met uw leverancier en hier melding van maken. Heeft u ook een kopie van uw slaaptest mee naar huis gekregen? U heeft er recht op en dan kunt u ook aantonen wat de waardes waren tijdens de test en zelf uitlezen kan de leverancier ook.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

3
ik had een phillips one of zoiets en bij vitl air vonden ze dit ook een groot verschil nu slaap ik met resmed 10 elite bij phillips had ik constante druk van 9 en de longarts heeft nu de druk op 7 gezet ik slaap er nu 4 dagen mee waarde ahi dag 1 2.3 dag 2 4.3 dag 3 6.7 en vannacht ahi van 1 osas vepleegkundige zei dat dit wel meer voorkwam saturatie was 90 % en weinig diepe slaap en te weinig rem moet er wel bij vertellen dat ik tranxene voor slapen gebruik en sinds 2 weken antideprissevia wegens ptss ten tijde van psg gebruikte ik de tranxene 10 mg zenuwtabletten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

4
osas verpleegkundige bedoelde die afwijking ik slaap al vanaf 2007 met cpap en dit was mijn eerste psg onderzoek had met gewone onderzoek 36 stops ik voel me na deze test gewoon niet lekker omdat ik daar iedere keer aan denk misschien dat deze resmed de hypopneus wel onderschept over 3 maanden terug naar osas en longarts

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

5
RuudJ schreef:Kun je ook vertellen welk merk cpap dit was? Zelf had ik dit ook eens met de F&P Icon, het oude model lichtgrijs van kleur. De waarden in het display weken af van de waarden die in de software InfoSmart van F&P zelf werden weergegeven. Toen de leverancier en fabrikant gebeld. Fabrikant gaf toen aan dat dit een software fout betrof die in nieuwere versies was opgelost. De leverancier ruilde hem toen om.

Dit is wel een erg grote afwijking. U zou contact kunnen opnemen met uw leverancier en hier melding van maken. Heeft u ook een kopie van uw slaaptest mee naar huis gekregen? U heeft er recht op en dan kunt u ook aantonen wat de waardes waren tijdens de test en zelf uitlezen kan de leverancier ook.
ik weet niet hoe dit forum werkt maar heb reacties grzet

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

6
Het is toch logisch dat de scores omlaag gaan als u CPAP gebruikt? Dat is ten slotte de bedoeling van de hele handel. >:P
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: verkeerde waarde cpap

7
ja maar de cpap geeft wel waarde aan maar heb 2 weken geleden psg onderzoek gehad en cpap gaf toen 2.7 ahi aan en het psg onderzoek 17 hypnopneus en ze zeiden dat zien we wel meer dat de cpap bij sommige niet goed alles doorgeeft omdat bij psg toch hypnopneus worden gemeten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

8
Ah, dus u had een PSG+CPAP ?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: verkeerde waarde cpap

10
Dan is het duidelijk. De automatische detectie van incidenten door de CPAP is niet perfect, er zal altijd een aantal valse negatieven over het hoofd gezien worden. De "gouden standaard" is de PSG, die door een persoon wordt uitgespit. Dit verklaart waarom er meer hypopneus in de PSG worden gezien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: verkeerde waarde cpap

11
En ik begrijp dus dat Vitalaire inmiddels de Philips System One heeft ingenomen door dit verschil in meting en u een Resmed Airsense 10 Elite (= Cpap) heeft verstrekt.

U kunt, net zoals u dit had kunnen doen bij de Philips, uw cpap uitlezen via SleepyHead. Ik heb SleepyHead en Rescan (officiële Uitleessoftware) van Resmed met elkaar vergeleken en het verschil was slechts 11 seconden dat Rescan meer had aan tijd dat ik aan ademstops had dan met SleepyHead. Hoewel dit slechts 1 nacht was, gebruikt beide programma's hetzelfde bronbestand.

In dit forum kunt u SleepyHead gratis downloaden. U moet even wennen aan de Resmed en zijn Algoritme. Eventueel kunt u, indien nodig, gebruik gaan maken van de EPR functie. Dit werkt ongeveer net zoals de A- of c-flex functie als bij Philips. Druk vermindering bij het uitademen. Bespreek dit met uw behandelaar.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

12
is er ergens een link waar ik dat kan downloaden want hhe hier weinig verstand van heb het wel nu flink in mn keel en wat verkouden weet niet of dit aan de cpap ligt morgen maar eens bellen met osas verpleegkundige

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

14
ruud ik ben niet zo een technicus ik snap er helemaal geen snars van zou de slaapverpleegkundige zoiets niet doen voor mij of houden zij zich niet zo bezig met dit soort programmas

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

15
Het uitlezen van de apparatuur laat een osa-verpleegkundige en een arts vaak over aan de leverancier van de cpap. Het instellen vaak ook. Een osa-verpleegkundige geeft vaak opdracht door van de arts aan de leverancier en die voert de opdracht uit.
Het behaalde resultaat wordt dan weer teruggekoppeld.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkeerde waarde cpap

16
hee ruud ik heb nog een vraagje want heb veel.last van midden in de nacht kriebelhoest krijgen en volgens mij was dit de reden dat ik toen naar phillips ben gegaan en nu weer last met resmed heeft dit misschien te maken met het algoritme wat je aangaf ? ik adem altijd door mijn mond

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: verkeerde waarde cpap

17
zouden hier meer mensen last van hebben die echt alleen maar door hun mond ademen ?


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk