menu veranderen

1
Bete cpapvrienden,ik weet hoe eenvoudig ik in het menu kan komen om allerlei instellingen te veranderen,en kijk dan of dit een positief effect heeft,want 1 keer per zoveel maanden controle in het ziekenhuis schiet ook niet op,en iedere keer er vrij voor nemen.
Maar is dit toegestaan (ik weet dat ze het kunnen zien),kun je er gezeur mee krijgen?

mvg Eric

Re: menu veranderen

2
Hallo Eric,

als jij je instellingen verandert, is dat je eigen verantwoordelijkheid. Niemand die er iets over kan zeggen.
De vraag is echter of het verstandig is om dit zonder voorafgaand overleg te doen. Veranderingen in, bijvoorbeeld, de druk kan zeker in je voordeel werken, maar kan ook negatieve effecten hebben. Verhoging van de druk kan bijvoorbeeld centrale apneu triggeren, te lage druk geeft weer meer obstructieve apneu. Bovendien raak je mogelijk het overzicht kwijt als wijzigingen niet gedocumenteerd worden.
Als je perse zelf wilt experimenteren, overleg dan met de apneu-verpleegkundige of je consulent, en vraag hun advies over de veilige grenzen. Op die manier weet je zeker dat je jezelf niet nog meer schade toebrengt dan de apneu op zich al veroorzaakt heeft.

Groeten,
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: menu veranderen

3
Niets moet of is verboden.
Al wil je dat ding onaangeroerd naast je bed laten staan.
De behandelaar zal je slechts ten zeerste adviseren hem wel te gebruiken.

De vraag is of het verstandig is.
De behandelaar stelt het apparaat in en heeft daar een verwachting van.
Voldoe je daar na een x aantal maanden niet aan dan heeft de behandelaar (als het goed is) al een vervolgstap in het verschiet.
Maar wat is er precies goed of fout gegaan als je zelf van alles anders hebt ingesteld?

Veranderingen kunnen best een goed idee zijn.
Maar neem even contact op met de behandelaar, dan kan het in overleg.
Heb ik bij mijn behandelaar al meermalen gedaan en we zijn er altijd uit gekomen.
En dan weten zij ook waardoor eventuele veranderingen in je toestand kunnen komen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: menu veranderen

4
Jemig, Agnes.
Hoe presteren we het om tegelijkertijd min of meer hetzelfde verhaal te plaatsen? :grin:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: menu veranderen

6
Menno M. schreef: 30 mar 2019, 22:33 Jemig, Agnes.
Hoe presteren we het om tegelijkertijd min of meer hetzelfde verhaal te plaatsen? :grin:
Knap toch....
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP