Te heet gewassen waterbasis F&P Icon+

1
Hoi allen,

Ik heb al een jaar of 2 een F&P Icon+. ivm Apneu ( ESS= 17, AHI= 76,5, geen posas ), echter afgelopen week wilde ik deze goed reinigen en heb ik de waterbeker van deze te heet gewassen, gevolg.. een ronde waterbeker is nu een eivormig ding.
Hierdoor sluit de CPAP niet meer goed af en sist deze als een malle..

De verzekering gebeld, deze zegt moet je medidis bellen, medidis zegt de F&P Icon hebben we niet meer, dus moet volledig nieuw apparaat worden.
Hiervoor worden zware kosten berekend en gaat ook lang duren... maar ondertussen merk ik alweer dat ik slecht slaap, naar adem hap, vermoeid raak etc etc.

Kan je met b.v. weer heet wassen zo'n plastig beker 'terugvormen' ? al is het maar dat ik weer fatsoenlijk kan slapen tot er iets nieuws is ?

Dank :)

Re: Te heet gewassen waterbasis F&P Icon+

2
De F&P Icon+ is bij MEDIDIS vervangen door de SleepStyle een verbeterde versie. Men zou naar mijn inziens een watertank voor de F&P Icon gewoon nog in voorraad kunnen hebben of deze kunnen bestellen. Maar ik kan het mis hebben. Dat men hoge kosten moet rekenen vind ik vreemd. In feite is dit toch iets wat via de Zorgverzekeraar geregeld moet worden, echter dit is iets voor de leverancier.

Maar nu je vraag. Als de tank door heet water vervormd is, is deze dan ook niet lek geraakt? Het kan zijn dat de metalen bodem los is geraakt. Bij mij vertoonde deze bruine vlekken, een soort roestkleur.
Je kunt proberen deze onder de hete water kraan te verhitten en dan weer proberen terug te vormen. Het deksel is een draaideksel en deze kun je er ook scheef opdraaien, wat inderdaad een lekkage met veel geluid veroorzaakt.
Het is niet altijd verstandig om een watertank in een vaatwasser te wassen. Gewoon in pannetje met een scheut schoonmaakazijn en warm water moet voldoende zijn en dit een uurtje laten staan.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar