overstappen

1
goede dag mensen ik heb nu ongeveer 2 jaar een cpap e nu wil ik graag overstappen naar linde dit omdat ik de laatste tijd mijn huidige firma slecht te bereiken is en soms 4 tot 6 weken duurt voor dat ze een datum inplannen voor een afspraak
wat is jullie ervaring bij linde? zoals klantvriendelijkheid, komen ze hun afspraken naar en zijn ze betrouwbaar mijn zorgverzekering heeft wel een contract bij hun dus dat zit al goed

Re: overstappen

2
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar anderen hebben minder goede ervaring met deze leverancier. Veel Zorgverzekeraars hebben vaak meerdere leveranciers onder contract staan. Op hun website staan deze vaak vermeld. Je hebt Linde Healthcare, Vitalaire, Vivisol, Westfalen, Wavemedical, enz. Zie voor meer info Hier
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: overstappen

3
manuelkaak schreef: 21 aug 2019, 11:12goede dag mensen ik heb nu ongeveer 2 jaar een cpap e nu wil ik graag overstappen naar linde dit omdat ik de laatste tijd mijn huidige firma slecht te bereiken is en soms 4 tot 6 weken duurt voor dat ze een datum inplannen voor een afspraak
Linde is een bedrijf dat verschillende gassen levert voor industriële toepassingen. En omdat ziekenhuizen bijvoorbeeld ook zuurstof nodig hebben hebben ze de gezondheidszorg toegevoegd aan hun dienstenpakket. En cpaps werken ook met lucht, dus waarom dan niet ook van die apparaten uitleveren?

Helaas zijn ze niet echt klantvriendelijk. Maskers en slangen moet je ieder jaar opnieuw bestellen omdat ze die niet automatisch toesturen. Ze hebben destijds mijn cpap die ik via Vivisol had gekregen en waar ik prima tevreden over was ingenomen omdat ze er geen support op kunnen leveren. Dus kreeg ik een Philips. Ook zo'n bedrijf dat consumentenelektronica doet en zo'n cpap bevat ook elektronika, dus dat doen ze er dan wel even bij. Ik ben niet blij met Linde en ook niet met dat Philips-apparaat waar knoppen en sluitlipjes vanaf breken bij normaal gebruik.

Ik zou kiezen voor een bedrijf dat gezondheidszorg als core business heeft en het er niet maar even bij doet.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: overstappen

4
Peter vdS schreef: 22 aug 2019, 09:27 Ik zou kiezen voor een bedrijf dat gezondheidszorg als core business heeft en het er niet maar even bij doet.
Ik denk dat dat wel goed zit, medische apparatuur is de enige divisie die nog in Nederland gevestigd zit geloof ik. CT/MRI, "Hue edition". Nice. Bovendien is de CPAP handel overgenomen van Respironics, gevestigd in 1976 in Pennsylvania.

Ik zal zeker beamen dat veel CPAPs te "plastic fantastic" zijn. DeVilbiss had het wel redelijk voor elkaar met de Sleepcube / IntelliPAP DV5 serie. Knoppen niet uitsteken, een ronde case die tegen een stootje kan. M'n PRS1 is ook nog wel stevig, maar die heeft zo'n achterlijke uitstekende bedieningsknop.

De werkelijke vijand is "value engineering." Je ziet dit ook met laptops. Ik heb een 6 jaar oude laptop (X230) en ik zou niet weten welk model van welke fabrikant dan ook niet een achteruitgang in duurzaamheid zou betekenen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: overstappen

5
Overstappen er zijn veel ervaringen met diverse leveranciers.
Zo heb ik een vervelende ervaring gehad met Vivisol geen of weinig service.
Op de poli was mij een nieuw masker geadviseerd. Dit masker bevalt prima en gebruik het nu ruim een jaar (Fisher & Paykel) Simplus masker.
Omdat ik nog een compleet oud masker ( in org.fabrieksverpakking) had vroeg ik Vivisol dit om te ruilen voor een nieuw masker. Dit kon en was geen enkel probleem.
Nu na regelmatig te hebben gebeld waar het nieuwe maske bleef ging de smoezenlijn open, ik had al een masker gehad, ik kreeg maar 1 masker per jaar en ga maar door.
Nu had ik al eerder slechte ervaringen met Vivisol eigenlijk was het van het begin geen goed huwelijk..
Was dus van 2003 - okt.2019 klant bij dit bedrijf.
Ben nu overgestapt naar Mediq Tefa (Ben daar vanwege diabetes al jaren klant) en heb wel een ander CPAP app. gekregen in i.p.v. Resmed Air Sense 10 een Philips Dream Station dit heb ik nu een week in gebruik en het bevalt goed.
Duidelijke display en kan goed uitlezen via Oscar.