Re: Aanstaande maandag op audiëntie bij de cpap consulent

21
Hoi Ruud.

Ik wordt wel wakker maar ben niet benauwd f licht in mijn hoifd maar heb wel het gevoel dat ik meer inspanning moet leveren om in te ademen. Daarbij probeer ik bewust rustig en regelmatig in te ademen en mogelijk weer in slaap te vallen maar zonder resultaat. De ademhaling blijft voor mijn gevoel zwaar met als resultaat dat ik niet meer slaap. Tevens begint het masker ophouden mij dan tegen te staan. Vaak is dit tegen 5 a 6 uur in de ochtend na een rust van 6 a 7 uur. Misschien is het gewenning maar uitslapen is er niet bij op deze manier en zonder cpap ff verder doezelen maakt meer kapot dan dat het goed voor je is.
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: Aanstaande maandag op audiëntie bij de cpap consulent

22
Hallo Ruud,

Ik wordt niet duizelig wakker zoals je het voelt met hyperventileren. Het gevoel is dat je moeite moet doen om voldoende lucht in te kunnen ademen, alsof de machine te weinig lucht geeft. Vanmorgen idem en even gekeken met welke druk hij in blies en dat was gewoon 6.6 zoals hij ook in het begin in blaast. Misschien is het iets vanuit de neus dat door het hele nacht ademen mogelijk de slijmvliezen gezwollen zijn waardoor inademen moeilijker gaat. Alhoewel ik niet het idee heb dat ik een verstopte neus heb. Wel jammer dat ff uitslapen er op deze manier niet bij is. Vanmorgen wederom om 6.00 uur wakker en kon de slaap daarna niet meer vatten met het masker op. Het ophouden van het masker staat mij dan ook tegen en moet dan ook af. Heb hem dan wel al 6 á 7 uur aaneengesloten op gehad met een ahi van 0.2. Effectief is het wel maar comfortabel is anders. Ff een uurtje doezelen zonder masker is voor mijn gevoel geen optie. Maandag maar eens bellen met vitalaire wat zij vinden. Meteen even regelen dat ze mijn gegevens digitaal mogen ontvangen.

Fijn weekend alle. :thumbsup:

modedit RM: audiëntie inmiddels geweest, onderwerp gesloten en nieuwe vragen over verwarmde slang afgesplitst naar de betreffende categorie. Als dit niet gebeurd wordt het forum onoverzichtelijk ;-)
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2