Draaierig en scheelzien na start met cpap

1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, al volg ik het wel al een tijdje.

Ik ben Charles, 56 jaar oud en heb sinds september 2018 apneu. Bij de start geklokt op 17 ademstops per uur en nu na gebruik van de resmed airsense 10 zit ik op gemiddeld 2 ademstops per uur in de afgelopen 90 dagen. Het gaat dus de goede kant op.

Nu heb ik een vraag. Ongeveer een maand nadat ik met de cpap ben begonnen kreeg ik last van draaierigheid en scheel zien. Het is er ineens en duurt tot 5 minuten. In het begin was ik er ook misselijk bij, maar dat is nu over. Voor het gebruik van de cpap heb ik er nooit last van gehad.

Kent iemand dit i.c.m. de cpap?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Charles

Re: Draaierig en scheelzien na start met cpap

2
Welkom Charles, apneu kan een hoge bloeddruk geven en ook de druk van de oogbol kan daardoor te hoog zijn. Ben je daar ook op gecontroleerd? Dit kan een opticien meten. Zelf merkte ik dat ik af en toe last had van draaiduizeligheid bij snelle bewegingen. Het zicht kan ook beïnvloed worden door apneu, omdat ook de ogen door zuurstofgebrek kunnen worden aangetast. Glaucoom kan door apneu veroorzaakt worden. Ik zou bij tips en trucs bij info voor de beginnende apneuer, het bericht over Hormonen van Sandra Houtepen Strong eens doorlezen als ik jou was, mocht je dat al niet gedaan hebben.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Draaierig en scheelzien na start met cpap

3
Hallo Ruud,

Bedankt voor je berichtje.

Glaucoom is het niet want dat is een continue verslechterings proces. Wat draaierigheid en scheelkijken betreft, dat is zeer plotseling. Ik kan rustig zitten en van het ene op het andere moment heb ik het.

Ik ga zeker het stukje over hormonen doorlezen.