Viatom Sleep Oxygen Monitor

1
Heb een apneu score van 15 en sinds 2 maanden een MRA. Daar ik die MRA niet constant verdraag, heb ik een Viatom Sleep Oxygen Monitor aangeschaft (amazon). De werking is simpel, het apparaat
meet je saturatie en zodra deze onder een instelbare waarde komt geeft het een instelbare trilling op de sensor om je vinger die ook de meting doet. Hierdoor haal je als reactie weer adem en wordt een verdere daling voorkomen. Via Bluetooth en een app kan je grafieken zien met saturatie, het aantal trilmomenten en je hartslag. Heb het uitvoerig getest, saturatie:

- zonder MRA zonder trilling 6.4 x per uur < 90% totaal 8.5 min < 90%
- zonder MRA met trilling 4.6 x per uur < 90% totaal 52 seconden < 90%
- met MRA zonder trilling 1.7 x per uur < 90% totaal 28 seconden < 90%
- met MRA met trilling 0.8 x per uur < 90% totaal 40 seconden < 90%

Meerdere testen laten ongeveer hetzelfde beeld zien. Conclusie is dat de MRA het beste werkt, maar dit apparaat een grote verbetering geeft. Het is wel zo dat een MRA de zuurstof dip voorkomt, en dit apparaat deze dip corrigeert.

Voor mij een goede oplossing waarmee ik ook de effectiviteit van de MRA kan meten.
Bijlagen

Re: Viatom Sleep Oxygen Monitor

2
Hallo Marcel, dit is een mooi overzicht met een mooi resultaat waarbij je inderdaad de werking van een MRA kunt aantonen. Zeker een mooie rapportage die dit overzicht geeft. Ik neem aan dat je deze oximeter op je wijsvinger moet bevestigen? Gaat dit op den duur niet irriteren? Wel handig dat deze gaat trillen, op welk niveau gaat deze trillen of kun je dit zelf instellen? Wordt je door het trillen ook wakker of draai je net als met de Slaap Positie Trainer je in je slaap automatisch om?

Ik heb getracht om je Oxymeter eens op te zoeken op Amazon maar daar staan er zoveel, kun jij die van jou hier eens via een link plaatsen?

Ook zie ik daar rapportages op de mobiel, maar die rapportage van jou lijkt wel uitgebreider. Is het deze die jij hebt?

https://www.amazon.com/Overnight-Monitor-Vibration-Notification-Saturation/dp/B07SZ2NV5L/ref=pd_lpo_sbs_200_img_2?


Zelf heb ik de Contec CMS50F maar het rubberen topje voor de vingertop gaat na enige tijd bij mij irriteren. Ook trilt deze niet, had daar trouwens nog nooit van gehoord.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Viatom Sleep Oxygen Monitor

3
Hoi,

Het is deze https://www.amazon.de/gp/product/B07NS8BSTD/ @ 139 Euro.

Het is een ring die om elke vinger kan, ik draag hem om mijn pink (grote handen :)), geen probleem mee.

Je kunt het tril niveau instellen, ik wordt er niet wakker van. Of ik me omdraai weet ik niet, maar uit de grafieken blijkt duidelijk dat ik weer ga ademhalen zodra het saturatie niveau is gedaald versus als ik de trilling uitzet.

Er zijn verschillende apps die hetzelfde apparaat ondersteunen, sommige hebben meer data als anderen. Op IOS (Apple) gebruik ik "ViHealth"

Groet.