Filter ResMed 10 Vitalaire

1
Hallo allemaal ik heb een vraag. Ik gebruik een filter in mijn ResMed 10 apparaat. Het eerste filter was er één die bij het apparaat zat en die is significant anders dan de filters die ik van VitalAire heb ontvangen. Deze heb ik tot nu toe gebruikt. Maar mijn vraag aan jullie is: Toen ik mijn masker schoon maakte zag ik tot mijn grote schrik minuscule draadjes zitten. Nadat ik de machine had geïnspecteerd heb ik ook het filter bekeken en nu blijkt dat die draadjes afkomstig zijn van die filter.
Hebben jullie hier ook last van? Of ervaringen mee?

Re: Filter ResMed 10 Vitalaire

2
Hieronder kun je vinden de officiële bestelnummers die de leverancier aan jou zou moeten leveren. Het zijn de witte filters. Kun je zien of men deze naar jou hebben toegezonden met de originele bestelnummers op de verpakking?


3) AB Filter is dit een pollen filter die op de plaats komt van het witte filter?
Nee, het AB filter is een filter die tussen de luchtuitlaat van het apparaat en de slang wordt geplaatst bij gebruik van het apparaat door meerdere patiënten (bv in een instelling). We hebben wel Hypoallergene filters beschikbaar voor onze apparaten, deze komt dan ipv het Witte filter die standaard in het apparaat zit. De instelling AB filter moet op 'Nee' blijven staan, tenzij dit AB filter echt wordt toegepast.
Standaard luchtfilters zorgen voor effectieve luchtfiltratie voor uw ResMed S9 en Air 10-apparaten voor slaaptherapie.
Deze wegwerpfilters kunnen apparaten beschermen tegen vervuiling zoals huidschilfers en kattenhaar en helpen uiteindelijk uw patiënten schone lucht in te ademen. De luchtfilters moeten om de zes maanden worden vervangen, of vaker als ze gaten ontwikkelen of verstopt raken met vuil of stof.
De hypoallergene luchtfilters voor S9 en Air 10-apparaten voor slaaptherapie zijn gemaakt van een combinatie van materialen die voorkomen dat fijne deeltjes en grotere materie uw therapieapparaat en uiteindelijk uw luchtwegen binnendringen. Uw luchtfilter moet om de zes maanden worden vervangen, of meer indien nodig, bijvoorbeeld als het is beschadigd, gescheurd of wordt geblokkeerd door stof of vuil.
Het ResMed hypoallergene luchtfilter is met name geschikt als u lijdt aan hooikoorts of andere allergenen in de lucht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar