Westfalen of Vivisol

1
Eerst de aankondiging dat ik van Linde naar Vivisol zou gaan, nu weer naar Westfalen.
Buiten de verwarring om, die erg vervelend is, zou ik willen weten wat ik wel of juist niet moet kiezen?

Groet, Hanno Wiersma

Re: Westfalen of Vivisol

2
Er was een lovend artikel over Westfalen een paar nummers terug in de Apneu magazine.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Westfalen of Vivisol

3
Niet bij Linde blijven als je bij CZ verzekerd bent. Je zult dan alle rekeningen zelf moeten inleveren en deels vergoed krijgen zegt men. Westfalen Medical heeft de klanten van Linde overgenomen die bij CZ hun Zorgverzekering hebben lopen. Westfalen Medical voert een beleid dat men hun klanten voorzien met Philips of Resmed apparatuur met de levering van een verwarmde slang. Of dit ook direct van toepassing is op de overgenomen klanten van Linde, kan ik niet zeggen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Westfalen of Vivisol

5
Dank allen voor reactie 's, ik ben inmiddels over naar Westfalen en heb er van hun ook zuurstof bij.
Ik heb de zuurstof aansluiting wel in het begin van de slang aangesloten, dus op het apparaat, ipv aan het masker.
Zal niets uitmaken, alleen heb ik geen 2 slangen in bed liggen.

Re: Westfalen of Vivisol

6
Ik ben cz klant en zat bij Linde. Ik ben ongevraagd overgeplaatst naar Westfalen. Aangezien Westfalen er zoveel klanten bij heeft gekregen, kunnen ze de gevraagde service niet bieden. Op het klanten kontakt centrum, zitten mensen die ergens anders weggeplukt zijn en geen idee hebben wat een cpap is.
Ik ben nu bezig de overstap te maken naar Vivisol, maar daar wordt door Westfalen maar zeer langzaam op gereageerd.

Re: Westfalen of Vivisol

7
Na soortgelijke ervaring bij Westfalen heb ik nu vooralsnog een andere mening.
De excuses van beide zijden en begrip over de corona situatie, hebben de zaken op orde gesteld.
Correcte afhandeling van een meningsverschil over de zuurstofapparatuur en meterstanden doorgeven.
Over mijn Apneu apparaat nog bijna geen contact met hun gehad, maar de weinige ervaringen zijn in orde.
Dus ik heb geen klachten (meer).

Re: Westfalen of Vivisol

8
Hanno,
Ik heb de zuurstof aansluiting wel in het begin van de slang aangesloten, dus op het apparaat, ipv aan het masker.
Vraagje, dan gebruik je zeker geen verwarmde slang bij jouw apparaat, want ik neem aan dat deze niet past op het koppelstuk alleen rechtstreeks op het apparaat?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Westfalen of Vivisol

9
Dat klopt Ruud, ik heb de verwarmde slang wel, maar gebruik hem nog niet.
Als de temperatuur op de slaapkamer de komende maanden daalt, zal ik hem wel gaan gebruiken.
Ik weet dat ik vorige winter wel moeite had met de koude lucht.
Dus dan zal het koppelstuk van de zuurstof aan het masker moeten, maar ik
zie daar geen probleem in.
Of zijn de ervaringen anders, dan hoor ik het graag?

Re: Westfalen of Vivisol

10
Nee hoor, geen andere ervaringen. Er is geen andere mogelijkheid dan het koppelstuk te plaatsen op het uiteinde van de verwarmde slang. Maar ik was benieuwd of jij nog een andere methode had.

Vraagje: kan jouw onderwerp gesloten worden, want het probleem is schijnbaar tot volle tevredenheid opgelost?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar