Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

3
Charles, je hebt een F&P Icon en ik vermoed dat je dan als leverancier Medidis uit Lelystad hebt, klopt dit? Deze apparatuur is uitgezet in de jaren 2009 tot en met 2017 en in 2017 is de SleepStyle uitgegeven. Voorheen werd een apparaat na zo 5 tot 6 jaar na afgifte vervangen (dit staat gelijk aan zo 15 tot 16 duizend draaiuren), tegenwoordig vaak als het apparaat kuren gaat vertonen. Ik weet niet hoelang jij hem al in bezit hebt, maar je kunt het altijd proberen om het nieuwe model te krijgen. Deze kan ook met behulp van de App. Sleepstyle van Fisher&Paykel Healthcare dagelijks worden uitgelezen. Weet dat je bij vervanging van jouw huidige apparaat ook de mogelijkheid hebt om van merk te wisselen. Resmed Airsense 10 of de Philips Dreamstation of een Devilbiss Blue zijn een paar mogelijkheden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

4
Ik ben ook begonnen met F&P Icon.
Die was al meer dan 5 jaar en deed het op zich nog goed.
Alleen bij de controle bleek dat de sd card niet meer beschreven werd.
Volgens VitalAire een bekend probleem en wordt dan vervangen.

Ik kreeg toen een resmed airsense 10 elite.
Er is mij niet gevraagd naar een voorkeur en heb er niet bij stil gestaan dat een ander merk ook zou kunnen.
Al zou ik dan ook niet gelijk weten wat een beter merk is.
Ervaringen van anderen hoef jezelf niet te ervaren.
En als je van "een beter" merk een maandagmorgen monster hebt, dan moet je ook maar weer zien dat je een andere krijgt.
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1

Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

5
RuudJ schreef: 24 feb 2020, 23:14 Charles, je hebt een F&P Icon en ik vermoed dat je dan als leverancier Medidis uit Lelystad hebt, klopt dit? Deze apparatuur is uitgezet in de jaren 2009 tot en met 2017 en in 2017 is de SleepStyle uitgegeven. Voorheen werd een apparaat na zo 5 tot 6 jaar na afgifte vervangen (dit staat gelijk aan zo 15 tot 16 duizend draaiuren), tegenwoordig vaak als het apparaat kuren gaat vertonen. Ik weet niet hoelang jij hem al in bezit hebt, maar je kunt het altijd proberen om het nieuwe model te krijgen. Deze kan ook met behulp van de App. Sleepstyle van Fisher&Paykel Healthcare dagelijks worden uitgelezen. Weet dat je bij vervanging van jouw huidige apparaat ook de mogelijkheid hebt om van merk te wisselen. Resmed Airsense 10 of de Philips Dreamstation of een Devilbiss Blue zijn een paar mogelijkheden.
Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie in deze.

Klopt ik heb de F&P via Medidis (2015) maar omdat dit een niet gecontracteerde verlener was...volgens Zorg & Zekerheid, is het dossier overgedragen aan Vivisol.
Buiten mijn jaarlijkse bestelling (slang, filters, masker) heb ik nooit contact met wie dan ook en mijn Icon heeft op dit moment pas 10000 uren gedraaid en dat is gemiddeld 7u slapen (en daar komt mijn registratie twijfel vandaan, omdat ik doorgaans langer slaap)

Nu heb ik condens in mijn thermostart slang (is ook ruim 4jr, dus mag/kan) en ben ik gaan bellen met Vivisol met de vraag hoe of wat?
Moet ik een nieuwe slang bestellen of wordt mijn apparatuur, einde jaar vervangen was de vraag.
Tevens aangegeven dat ik twijfels heb m.b.t de consistentie van mijn Icon, omdat deze ene dag wel... de andere dag niets registreert... althans zo lijkt het, i.v.m. ook nachtdienst werken... zie ook hierboven, bij het gemiddelde aantal uren slaap

Dinsdag a.s zou de consulent(e) langs komen omdat ik problemen ondervind met het slapen op dit moment met het resmed neusdoppenmasker.
Mogelijke oorzaak hiervan is het niet goed bevochtigen van neus/keel waardoor ik inmiddels 12mnd neusverkouden ben..
Ja ook dat zou kunnen, want de thermostart slang wordt niet warm..

En dus komt Vivisol langs om te bekijken of de F&P nog goed functioneert en gaan we kijken naar een vervangend masker!
Mocht ik overgaan op een andere machine, is het de Philips Resperonics Dreamstation APAP en koop ik zelf de Dreamstation Go erbij voor vakanties e.d.

Enfin, we gaan het meemaken

Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

6
JWBokx schreef: 25 feb 2020, 09:04 Ik ben ook begonnen met F&P Icon.
Die was al meer dan 5 jaar en deed het op zich nog goed.
Alleen bij de controle bleek dat de sd card niet meer beschreven werd.
Volgens VitalAire een bekend probleem en wordt dan vervangen.

Ik kreeg toen een resmed airsense 10 elite.
Er is mij niet gevraagd naar een voorkeur en heb er niet bij stil gestaan dat een ander merk ook zou kunnen.
Al zou ik dan ook niet gelijk weten wat een beter merk is.
Ervaringen van anderen hoef jezelf niet te ervaren.
En als je van "een beter" merk een maandagmorgen monster hebt, dan moet je ook maar weer zien dat je een andere krijgt.
Ja.. plus de F&P wordt niet meer uitgezet door mijn leverancier (Vivisol)
Dus we zien wel hoe of wat...

Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

7
Charles, ik zou voor de Resmed AirSense 10 gaan. Geruisloos, goedkope verwarmde slang, betere ondersteuning bij het verlagen van de druk bij uitademing. Betere bevochting bij het gebruik van verwarmde slang. En op reis zou ik zeker nog overwegen of een reiscpap wel nodig is. Alles met elkaar neemt het net zoveel ruimte in als je thuiscpap.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

8
RuudJ schreef: 25 feb 2020, 16:08 Charles, ik zou voor de Resmed AirSense 10 gaan. Geruisloos, goedkope verwarmde slang, betere ondersteuning bij het verlagen van de druk bij uitademing. Betere bevochting bij het gebruik van verwarmde slang. En op reis zou ik zeker nog overwegen of een reiscpap wel nodig is. Alles met elkaar neemt het net zoveel ruimte in als je thuiscpap.
Hoi Ruud,

Top.. ik ga mezelf er in verdiepen..
Heb trouwens net OSCAR geinstalleerd en mijn usb stick uitgelezen... laatste gegevens zijn van oktober 2019...
Dat versterkt mijn twijfel m.b.t. de registratie van de Icon nog meer

Re: Hoe lang moet je doen met APAP/CPAP

9
RuudJ schreef: 25 feb 2020, 16:08 Charles, ik zou voor de Resmed AirSense 10 gaan. Geruisloos, goedkope verwarmde slang, betere ondersteuning bij het verlagen van de druk bij uitademing. Betere bevochting bij het gebruik van verwarmde slang. En op reis zou ik zeker nog overwegen of een reiscpap wel nodig is. Alles met elkaar neemt het net zoveel ruimte in als je thuiscpap.
Hoi Ruud,

Vanmorgen is een consulent van Vivisol langs geweest en bleek dat mijn F&P Icon+ (ruim 10000 uren gedraaid) niet consequent meer registreert en z’n werk doet, zoals dat wel zou moeten.

Machine is inmiddels omgeruild voor een Resmed AirSense 10
De climate line slang heb ik besteld en ga weer slapen met de bevochtiger.
Al mijn neus/keel klachten zijn voort gekomen uit het slapen, zonder bevochtiger (zo lijkt het nu)

Jij hebt ergens geschreven dat je de AirSense zo dusdanig kunt instellen, dat deze zich aanpast aan de ruimte waarin de machine staat, dacht ik... klopt dat?

M.b.t een Resmed reis cpap, zei de consulent hetzelfde als wat jij al geschreven had...
De machine is klein, maar met alle toebehoren er bij, is de tas qua ruimte net zo groot als de AirSense..
Dus dat is zonde om te doen.