Beschermhoes CPAP-slang?

1
Beste allemaal,

Misschien een aparte vraag, maar bestaat er iets wat je als bescherming om de slang van de CPAP heen kan doen? Zo ja, waar kan ik dat vinden?

1 van mijn katten bijt namelijk als ik slaap in de slang.. Gevolg: er zitten allemaal kleine gaatjes in. Ik ben het nu aan het rekken met tape, tot ik een nieuwe slang kan betalen (heb nog geen recht op een nieuwe). Maar het is natuurlijk zonde als dit ook bij mijn nieuwe slang gebeurd.

Kat buiten de slaapkamer is geen optie. Zodra de deur dicht is blijft ze miauwen & krijgt uiteindelijk de deur open. Ik ben dus echt op zoek naar iets wat de slang kan beschermen.

Groet, Noma

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

2
Je zou kunnen proberen de slang te ontwikkelen met aluminiumfolie.
Dat vinden katten heel naar om aan te raken.
Zo hebben wij destijds onze kat afgeleerd om de hoek van de bank als krabpaal te gebruiken.

Ik hoop alleen dat dat dan weer niet teveel lawaai maakt voor jezelf als de slang ergens langs beweegt
Maar dat is een kwestie van proberen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

3
Ik heb nog wel een nieuwe slang voor de resmed liggen - als je wilt stuur ik die op - moet je nog steeds een oplossing vinden, maar dan heb je in ieder geval een goede slang

{PS: ik zou het wel weten.... :rage: - maar we zijn dan ook niet allemaal poezenmensen :smirk_cat: }

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

4
Hallo Noma, ja die bestaan. Zij zijn er voor gemaakt om de lucht die via de slang wordt toegevoerd te beschermen tegen de koudere omgevingstemperatuur. In feite zal de temperatuur van die lucht daardoor niet of bijna niet verlaagd worden. Op deze wijze wordt geprobeerd om condensvorming binnen in de slang te voorkomen.

De webwinkel van Vivisol verkoopt zo hoes voor nog geen €15,00

Heb je jouw probleem al eens besproken met je leverancier? Je hebt jaarlijks recht op een nieuw masker, genoeg nieuwe filters voor je apparaat, eventueel een kinband indien je die nodig hebt en een gewone normale (niet verwarmde slang) vergoed vanuit het basispakket. Vaak wordt de normale slang niet jaarlijks meegeleverd. Dus een belletje plegen met je leverancier kun je altijd als eerste proberen. Je hoeft niet eens te melden dat de poes dit heeft gedaan. Gewoon dat er een scheur in de slang is opgetreden en dat deze nu lekt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

5
Die ziet eruit als een lekkere stevige buitenkant met iets zachts van binnen Ruud.
Als ik kat was zou ik het een uitdaging vinden om daar mijn nagels eens lekker in te zetten.
Eerst "krakkk" met je nagels door de buitenmantel en dan als beloning die heerlijk zachte vulling door de gaatjes naar buiten trekken.

Hoe hemels is dat? :smile_cat:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

6
@!kk3: Ik heb door een meevaller toch geld om een nieuwe te bestellen, maar vind het aanbod in ieder geval wel heel attent! Bedankt.

@menno: Ik heb aluminiumfolie geprobeerd.. Buiten het feit om dat het best vervelend slaapt qua geluid, maakt het mijn kat dus helemaal niks uit ':) Het was in ieder geval iets om uit te proberen!

@Ruud: Ik zal eens gaan kijken - en bellen. Het is in ieder geval goed om te weten dat zoiets bestaat, en voor nog geen €15 is het best een keer uit te proberen! Wie weet blijft m’n kat daar wel vanaf ‘s nachts...

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

7
Noma schreef: 09 apr 2020, 23:05 @menno: Ik heb aluminiumfolie geprobeerd.. Buiten het feit om dat het best vervelend slaapt qua geluid, maakt het mijn kat dus helemaal niks uit ':) Het was in ieder geval iets om uit te proberen!
Aha! Zó'n kat... :grin:
Die houdt wel van een uitdaging.
Nou ja, het heeft je in elk geval geen vermogen gekost.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Beschermhoes CPAP-slang?

8
Kleine toevoeging:ik zag op internet (en dus is het waar! :grimacing: ) dat katten een hekel hebben aan de geur van lavendel.
Als je die nieuwe hoes nu eens insmeert met lavendelolie?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/